Just know it's cold like bag of ice

Då var det jullov! "Bara" fem dagar för mig men är mer än nöjd med det. Blir bara slö av att vara hemma för länge utan att jobba, särskilt på vintern.
 
Igår var stämningen på topp på jobbet, i alla fall för min del. Hade en väldigt lugn dag jobbmässigt, förutom sista halvtimmen då det kom in en sista minuten grej haha. Så typiskt. Men jag hann precis klart. :)) På lunchen handlade jag en julklapp till Tommy och fick den inslagen gratis i Gallerian.
 
Julstämning @ work
 
Idag har vi haft den perfekta dagen. Jag vaknade vid 10 efter 12 timmars skönhetssömn. Klev upp, duschade, åt frukost och sen gick Tommy upp.
 
Vi promenerade till Vällingby centrum i kylan. Fick huvudvärk och ont i öronen av kylan. Sen var det dags att julhandla. Var rätt mycket folk, men förmodligen inget jämfört med de stora galleriorna. Skulle aldrig i livet åka till t ex Mall of Scandinavia såhär års. Klarar knappt av det en vanlig helg haha.
 
Perfekt energifylld frukost innan man skulle armbågas i julhandeln
 
 
När vi var i första affären kom Tommys bror William. Vilket var lite problematiskt för vi hade inte köpt något till honom än. Men löste det med att dela upp oss så att jag kunde köpa det. Vi irrade runt i ca två och en halvtimme, gick tillbaka till samma affärer flera gånger. Finns inte jättemånga olika butiker där but it gets the job done.
 
Vi avslutade på H&M Home där jag nästan hade sönder en grej haha, då kände vi verkligen att vi hade fått nog. Tur att det var sista stoppet. Sen gick vi till Gnarly där Tommy drack öl och jag en kaffe med Baileys, yum.
 
 
Kom på dagens bästa beslut, att ta en taxi hem. Det tar 25-30 min att gå vilket är en evighet när det är kallt och man har tunga påsar att bära. Var sååå skönt. Jättetrevlig taxichaufför (faktiskt väldigt många som är det!) så han fick lite dricks.
 
Väl hemma satte jag igång en julklassiker (The Holiday), Tommy somnade direkt och jag körde tomteverksta och slog in alla paket. Det blir inte jättefint men det är såå mysigt. :)) När han vaknat från sin nap beställde vi hem pizza och nu är vi mätta och glada. Verkligen en perfekt dag. Nu ser jag fram emot en vilodag imorgon innan julafton.
#1 - - Anna:

Mysig dag 😄