You remind my heart of a lie I wish you never told

Sista arbetsveckan innan "jullovet", bara en dag/åtta timmar kvar att jobba. ;D Fast det har typ varit skönaste veckan på jobbet, precis lagom mycket att göra. Har nästan bara gjort fakturering vilket jag också gillar bäst. Idealveckan på jobbet. Och alla är glada, stämningen är på topp. Jag fasar för hur deppigt januari kommer bli sen men let's not think about that now. ;P
 
Två negativa punkter:
  • Imorgon är årets mörkaste dag
  • Jag har PMS och känner mig uppsvälld som en oxgroda (om de nu är uppsvällda men det känns som det, haha)
 
On to the positive:
  • Efter imorgon vänder det och går mot ljusare tider
  • Det är snart jul och fem dagar ledigt i rad, bara jobba två, och sen fyra lediga till!
  • Imorgon är det fredag & lön (och denna gång har jag kommit upp i en tredjedel av mitt sparmål till större lägenhet, som har deadline om 2 år och jag är ahead of schedule)
 
Förra helgen upptäckte vi årets godaste chips! Har tröttnat på mina livsfavoriter barbecue (de finns typ ingenstans längre ändå), hade en kort pepparchips-period och nu är det alltså rosépeppar och lime som gäller. Sjukt goda, så genialiskt med limesmak som är pricken över i:et!
 
Har haft lite svårt att glädja mig åt de fem dagarna ledigt för att då kommer alla andra o ba "jag ska vara ledig i två veckor" bla bla bla. Nu kommer mitt försvarstal här;
  1. Jag tar aldrig ledigt i "onödan". Förr var jag typ bortrest på varenda liten semesterdag jag hade, men nu när jag storsparar blir det bara en resa om året. På sommaren är en sak men på vintern skulle jag aldrig ta ledigt förutom om jag antingen skulle resa bort, eller hade barn som var lediga.
  2. I år ligger dagarna så bra till så man får så mycket ledigt ändå.
  3. På vintern när jag är trött och lat & inte orkar göra så mycket saker så snarare stjälper än hjälper det för mig att vara ledig för många dagar i rad. Skulle bara sluta med att jag bara skulle vara hemma och sova bort allting, fem dagar räcker gott och väl.
  4. Att Tommy är ledig alla de extra dagarna gör ingen större skillnad för mig, jag går ändå alltid upp före honom på morgonen och han kommer hem före mig.
  5. Har bara jobbat på nuvarande jobb i exakt fyra månader (insåg jag nu), och därmed inga intjänade semesterdagar än. Är inte intresserad av att varken ta ut förskottsdagar (vill aldrig ta ut något i förskott) eller obetalda dagar.
 
So there! Thank you and goodnight.
#1 - - Anna:

Måste prova chipsen 😄