They don't wanna see us make it, they just wanna divide

Jobbigaste veckan. Så himla stressig.
 
Har haft massor att fixa gällande ett dokument som jag måste skicka till Polen, det har varit extremt rörigt och krångligt. Fick äntligen hjälp av min moster igår så nu ser det ut att lösa sig, bara det kommer till rätt ställe i tid. Trodde ett tag jag skulle behöva en advokat för tusentals kronor och fick panik haha. Vilken mardröm.

Har även varit en stressig arbetsvecka, inte så mycket att jobbet i sig är stressigt, men att det har blivit så himla mycket ändringar i schemat för att folk är sjuka. Känns som att det har varit kaos i flera månader p.g.a det. ;P Själv har jag inte varit borta från jobbet sen jag började i slutet av augusti.

Jag har alltid haft väldigt bra immunförsvar, utom i enstaka perioder då jag varit väldigt stressad och mått psykiskt dåligt. Men nu när jag mår bra så. Däremot har jag under tre år i rad varit sjuk i månadsskiftet februari-mars. Ska bli intressant att se om det händer i år igen. Tror faktiskt inte det. Peppar peppar. ;) Tommy har varit sjuk typ tio gånger men jag har aldrig blivit smittad trots närkontakt, sen har jag även träffat sjuklingar på jobbet och så utan att bli smittad.

Igår var jag på en intervju gällande en deltidstjänst som jag i så fall skulle ha parallellt med mitt nuvarande jobb. Var sjukt stressad gällande den här Polen-grejen och hade massa ångest, plus att jag inte var förberedd på att de skulle vara tre stycken haha. Så tyckte det gick sådär, inte min bästa intervju. Sen ringde min chef och sa att de hade tyckt att det gått jättebra. Jag är alltså bra på att hålla lugnet utåt även när det är kaos inuti. Många års erfarenhet. ;P

Kom hem till färdiglagad middag igår :) <3

De ska i alla fall träffa några till innan de tar ett beslut. Tror inte de väljer mig p.g.a något för lite erfarenhet inom området, sen är det alltid någon som är bättre på intervjun. Mitt första jobb fick jag ju via en personlig kontakt, behövde inte ens gå på intervju utan fick provjobba direkt. Andra jobbet behövde de flera stycken, samma på detta. Så jag har aldrig blivit erbjuden ett jobb där de bara söker en person. Förmodligen för att det alltid är någon som är bättre på intervjun, vilket inte är min starkaste sida.
 
Det var även första gången jag blivit kallad målinriktad, typ någonsin? För jag känner mig verkligen som det nu, jag vet vad jag verkligen vill göra och är inte ute efter att bara få ett jobb. Så att ta det här senaste jobbet har verkligen utvecklat sig på det sätt som jag var ute efter - genom att få erfarenhet av massa olika företag/myndigheter och med varierande arbetsuppgifter har jag insett vad jag vill och inte vill jobba med. Vilket jag inte kunde fokusera på under mitt förra jobb eftersom jag bara ville därifrån så fort som möjligt och aldrig kunde tänka klart p.g.a stress.

Efter intervjun hade jag en lunchtimme på mig innan jobbet. Åkte till Kista där jag skulle jobba, och gick runt i gallerian en stund. Blev lite impulsshopping på New Yorker, ett par mjukisar med sloths på (hur gulligt? ;D) och en svart tröja (work appropriate). Tänkte att jag förtjänade det efter denna vecka. Handlade även lite gott inför kvällen på Hemmakväll, shit vilket utbud de har.

Kom in på jobbet en stund före 12. Kände direkt bara kaos haha. Hade varit obemannat under förmiddagen och hela receptionsområdet var kaos med paket som skulle skickas, papper, fakturor, expense reports och massa återlämnade besöksbrickor. Och då hade jag ännu inte hämtat dagens post. Så blev ganska stressad först men sen när jag fått ordning och tog en sak i taget så ordnade det sig. Det är faktiskt ett av mina favoritställen att jobba på just eftersom det finns en del att göra med post och fakturor. Gillar att alltid ha något att göra. Så den eftermiddagen gick fort kan jag säga.

I helgen har jag inga planer. Det behövs känner jag, men är ändå lite rastlös. Är också alltid det innan Tommy har vaknat, det är så tråkigt att vara själv haha.
#1 - - Anna:

Söta byxor!! 😍
Håller tummarna att det väljer dig