Strength in numbers, is a force we can mix

Sega dagar på jobbet nu, har verkligen inte mycket att göra haha. Supertöntigt "problem", menmen. Dagarna går så långsamt. Och så är det en bastu ute men kallt på kontoret. Det blandat med dresscode är inte lätt. Framförallt inte för mig som hatar kjol och inte vill ha klänning på jobbet. ;P
 
Mötte Emma och åt lunch i Humlan i hettan. Fast vi satt i gräset i skuggan. Det var trevligt, var ett tag sen vi sågs nu. :) Tills det kom två män och försökte sno våra grejer! Det är så sjukt att jag fortfarande inte har lyckats bli riktigt arg över det. Först var vi i chock och det höll i sig ett tag, sen blev jag bara så enormt lättad att jag "dodged a bullet". Hade de faktiskt lyckats sno något så hade jag blivit riktigt förbannad.
 
 
Det som hände var att vi satt i gräset och pratade. Vi hade precis ätit klart, Emma hade en halvfull flaska Loka och lite av sin wrap kvar. Min väska låg i gräset bredvid mig och hade mobilen som stack upp ur ena facket, i övrigt var väskan stängd. Först kom en man med en sopsäck och mumlade och pekade. Vi antog att han ville ha pant, vilket de som går runt sådär i parker brukar vilja.
 
Men han gav sig inte, utan började prata högre och peka mer och komma närmare. Samtidigt kom en man från andra hållet och trängde sig på samtidigt, med två tidningar som han låtsades sälja. Vi blev snabbt misstänksamma av detta beteende. Kommer ihåg att jag såg min mobil, sen tittade jag mot andra mannen, sen när jag tittade tillbaka på min väska så var mobilen borta. Kollade på den första mannen och ryckte bort soppåsen där han hade mobilen som jag drog tillbaka. Tur att han inte sprang iväg med den eller nåt, är så sjukt lättad att jag hann ta tillbaka den. Jävla äckliga svin alltså.
 
Just som jag tröttnat på alla chips så kommer mina all-time-favourites tillbaka :O Estrella barbecue. Tyvärr tunna vilket inte är lika bra men fortfarande sjuuukt gott. Hmm inte bra haha
 
Idag efter jobbet mötte jag Tommy, Alexandra, Håkan o Linnea på O'Learys i Vällingby. :) Tommy hade hjälpt Alexandra o Håkan att flytta. Blev några mojitos i den stekheta solen, och Tommy drog som vanligt sina gamla stories som jag har hört hundra gånger hahaha. <3 Mycket trevligt!
 
När vi kom hem lagade han fajitas som han bara gör bättre för varje gång, mums.
 
Köpte en ny mobil till honom i tidig 30-årspresent, stackarn råkade bada med sin i Grekland haha. Så blev jag sugen på att köpa något till mig själv, unna mig något nu inför nya jobbet och allt. Blir nog en ny laptop i höst. :) Nothing fancy, men har haft denna i över fyra år nu. Det som stör mig mest är att bokstaven N har trillat bort så det är lite jobbigt att skriva. Det är typ det enda "dyra" jag vill ha vad jag kan komma på, förutom resor förstås. Vilket det också kommer bli såklart. ;)
#1 - - Anna:

Hade också behövt en n laptop men har lite andra saker att peioritera nu 👶