Helsinki

Då har jag varit på min första tjänsteresa utomlands, fancy! ;)
 
Skulle upp kl.04:20 igår "morse" så naturligtvis fick jag ingen sömn alls. ;P Sover så dåligt numera, undrar om det är för att det är så ljust. Vaknar alltid runt 3-4 och sen tar det oftast en stund att somna om. Taxin kom och hämtade kl.04:45.
 
Var såå konstigt att vara på Arlanda utan att åka på semester, det var första gången. Lite antiklimax faktiskt. Den speciella känslan av Arlanda vart lite förstörd.. hmpf. Menmen. Allting är så smidigt nu, hade checkat in hemma i förväg och fått boardingkortet på mobilen - blippade bara det och gick igenom säkerhetskontrollen direkt. Tog bara en kaffe innan flyget.
 
Intressant chipssmak ;P Ångrar nästan att jag inte testade haha
 
Inte det roligaste att flyga utan någon alkohol i blodet. Men vad ska man göra när man ska jobba. Det var mest jobbigt vid starten, fast det var jobbigare idag. Hade sån handsvett och kraftig ångest haha. Vet nu att när jag får så där sjukt ont i ryggen som jag får ibland (i kombination med ångest) så är det just p.g.a ångesten! Good to know.
 
Vi tog en taxi direkt till kontoret när vi landat. Mycket mindre och mysigare kontor än hemma, de är betydligt färre anställda där. Vart en riktigt lång dag. Blev kycklingsallad till lunch på ett ställe som såg mexikanskt ut. Gott! Satt och frös dock, var typ femton grader och glömde jackan på kontoret. Ingen värmebölja längre minsann. ;P
 
Varför finns inte dessa hemma??
 
Vid 18 gick vi för dagen. Checkade in på mitt hotell som låg några minuters promenad bort, Scandic. Mitt i stan mellan två köpcenter. Gick in på det första och ville köpa en sallad. Men hittade ingen bra mataffär så det blev kinamat. Helt ok förutom att kycklingen var väldigt smaklös. Man började undra om den var kinesisk eller finsk haha.
 
Gick runt i köpcentret lite men det var typ bara samma butiker som hemma. Utom Moomin shopen haha. Sen gick jag till nästa köpcenter och där hade de en stor mataffär, så typiskt. Både en jättebra salladsbuffé, bagels och såna små Nutella-paket som jag skulle vilja ha här hemma.
 
 
Resten av kvällen hängde jag bara på rummet i den stora sköna sängen. Kollade Slasher på paddan och med TV'n på i bakgrunden med något icke-läskigt. Så mysigt med TV alltså, med halvtaskiga filmer och reklam. Så himla mysigt att somna till. Det roliga med Slasher är att jag satte på det att ha något att somna till men det visade sig vara så spännande och bra att jag fastnade istället, och nu är jag på säsong 2 som är ännu bättre haha.
 
Lite kortare dag idag, fick sova ut ända till 7, skönt! Och hotellfrukost, mums. De hade det bästa - minicroissanter med Nutella. <3 Det enda jag saknade var stekt ägg (inte äggröra). Checkade sen ut och var på kontoret vid 08:30. Jobbade på ordentligt och sen tog vi taxi till flygplatsen vid 17.
 
Friiiieeezzz
 
Blev middag på nån halvtaskig restaurang där, helt ok burgare. Var lite stressad men sen vart flyget 30 min försenat så det var lugnt. Det roliga med tidsskillnaden är att vi åkte och landade samma tid haha. Hade förbeställd taxi hem också vilket var skönt. Skönt att det bara var två dagar, det har varit två långa och intensiva dagar med jobb. Och perfekt timing att vara ledig imorgon också, ska bli grymt skönt. Har massa komp nu också så tänkte gå tidigare på fredag och några fler dagar framöver. :)
#1 - - Anna:

Får ge Slasher en chans då 😱