Midsommarhelg

Har haft en skön midsommarhelg, den var chill. Jag är ju inte så mycket för högtider heller.

Vi var hos Nicklas o Malin i Tyresö på midsommarafton. :) De bjöd på god grillad mat och så kollade vi lite fotboll o spelade spel. Lugn kväll. Jag höll på att somna före William, 5 år. Standard. ;P

Åkte hem igen på midsommardagen. Kollade på Sverige-matchen. Jag är allt annat än ett fan av sport, men det var faktiskt en spännande match. Sånt drama i slutet. Fattar inte de som tar det på liv och död dock. Inte som att någon dör om vi förlorar haha. Trodde såklart inte vi skulle vinna, var förvånad att vi lyckades göra mål mot Tyskland över huvud taget. Men hoppet verkar aldrig dö hos svenskarna hur dåligt vårt lag än är haha.
 
 
Igår var Miranda schysst nog att komma till Vällingby. Planerna ändrades så mycket, först skulle vi se Ocean's 8 på bio men den hade visst inte haft premiär än, sen skulle vi inviga vår nya grill men det var inte riktigt väder för det. Blev bättre väder på kvällen dock.
 
Vi kollade lite butiker men hittade inget kul. Åt lite på O'Learys men blev fett sur för Miranda fick inte beställa Mojitos för att hon inte hade leg. Nu får det fan räcka, vi fyller ju för fan 30 nästa år. Det är inte kul längre. ;p Tänkte gå till Gnarly där jag skulle beställa dricka istället men det var stängt. Kom på nu att det ändå inte hade funkat som "hämnd" för det är ju samma ägare haha.
 
 
Så drog vi till pensionärsfiket istället. De hade dåligt utbud denna gång dock. Jag gjorde misstaget att köpa en chokladboll, man ska inte göra det på fik! De är alltid kalla, stenhårda och äckliga. Jag introducerade Miranda för de roliga filtren när man ringer videosamtal på FB. Ringde bland annat min mamma, som var på dejt haha. Busted. ;)

Nu har både Tommy, Anna och Miranda semester. De förstnämnda har fyra veckor. Så avis. Har bara haft fyra veckors semester i rad en gång sen jag började jobba 2009, och det var 2014. Nog för att jag var olycklig inuti men fan vilken rolig sommar det var. Vissa grejer kan jag sakna med den tiden, men mest inte. :p
 
Tyckte den här var så rolig för det är så vi har det hemma + att den var lik oss också haha. Särskilt Tommy med hårfärgen och skägget. ;P

Brukar aldrig ta fyra veckor för att jag vill ha två på vintern. Men nästa år kanske jag gör det om man kan ta någon obetald dag också på vintern. På vintern vill man ju resa lite längre bort och då vill man vara borta åtminstone tio dagar.

Är så sjukt omotiverad att jobba just nu. För att semestern är nära, för att Tommy har semester och för att jag vill byta jobb igen. Önskar jag bara kunde landa på ett bra jobb nån gång, har hoppat runt så mycket nu. Min årliga sommarhuvudvärk verkar ha anlänt också. 9 arbetsdagar kvar till Grekland!
#1 - - Anna:

Nästa år får du allt ta ledigt lite längre tycker jag 😉