Smaka på Stockholm, Mosebacke & fotboll

Hade den perfekta sommardagen igår! :)
 
Klev upp vid halv elva. Kl.13 mötte vi Anna, Tobbe, Bea, Nicklas, Anton, William och Siri i stan för att gå på Smaka på Stockholm. Det var perfekt väder, strålande sol och 24 grader = precis lagom vilket svenskar älskar. ;) Så naturligtvis var det rätt mycket folk, men vi lyckades få ett bord i alla fall.
 
Inte särskilt frestande glassmaker haha
 
Jag fick i mig två glas bubbel, sen fick jag ta en alkoholpaus för blev för törstig. Anna, Tobbe o jag käkade mat från ett thaiställe. Det var riktigt gott! Jag tog kanske lite för mycket chilipulver dock, var ganska risig i kistan i morse haha. Men det är det värt. ;P
 
Efter ett par timmar där kände man sig färdig med allt folk, men det var för fint väder för att åka hem. Så beslutade vi oss för att se matchen tillsammans, men det var ett par timmar kvar än. Blev lite obeslutsamt ett tag men vi hamnade på Mosebacke, för att man fick ha hund där. Plus att det är himla trevligt och fin utsikt.
 
 
Till sista stoppet fick Bea känna sig besegrad tyvärr, svårt att hitta ett ställe man får ha hund som också visar matchen. Så Anna åkte hem med henne. Vi hamnade på nån liten pub på söder, rätt mysigt. Matchen var inte särskilt spännande (föga förvånande) men med sällskap och Mojitos funkade det ju. :)
 
På vägen hem köpte vi med oss lite godis och Donken-krubb. Hade fortfarande bara klänning på mig men det var inte så kallt trots att klockan var halv tio. Så det var rätt val ändå att inte ta med någon tröja. Avslutade kvällen med en film i soffan, mys :)
 
 
Idag är det ännu varmare men däremot mulet. Behöver städas lite här hemma och så ska jag packa inför tjänsteresa nummer två imorgon. Är inte jättepepp just nu, allt flygande får mig bara att längta till semestern haha.
#1 - - Anna:

Det var mysigt igår 😊 ha så kul i Köpenhamn nu!