Perfect Sunday to Hell Monday to Pretty Decent Tuesday

Rubriken beskriver mina senaste dagar ganska väl. ;)
 
Hade den perfekta söndagen, bästa på länge! Vaknade och undrade just vad vi skulle hitta på när Jenny frågade om vi ville haka på henne och Per till "stranden". Ännu en strålande sommardag så det kunde man ju inte tacka nej till. Det är så nice att ha vänner så nära och kunna hitta på saker så spontant. Synd att hon flyttar snart.
 
Vi mötte upp dem och gick till Hässelby Strand. Jenny o Per fiskade lite medan jag och Tommy solade mest. Var där ca två timmar, sen promenerade vi till Vällingby där det blev stammishaket Gnarly (en smarrig Mojito), handla mat och så mjukglass till färdkost. Var borta hela dagen, tror klockan var typ sju på kvällen när vi kom hem? Så härlig dag. Tommy tokdäckade i soffan medan jag var superproduktiv och körde tvätt, disk, matlagning, bäddade rent och hela köret. Får energi av solen minsann. ;P
 
 
Gårdagen var mindre rolig. Började med att gå upp kl.05:30. Mission: Åka till Kumla och jobba i en gruva haha. I ett arkiv alltså, som låg i en gruva. Börjar med en sjukt otålig taxichaffis som inte har fattat konceptet av en förbokad tågtaxi. Han ringde flera gånger innan tågets original-ankomsttid och hävdade att jag var sen, sen blev det inte direkt bättre av att tåget till slut blev tio minuter försenat haha. Därefter ville han först inte köra för att priset tydligen var fel. Efter en stund gick han i alla fall med på att kolla det med företaget sen, för det är ju inte jag som betalar.
 
Själva jobbet i sig gick bra, fast jag hade redan räknat ut det mesta utav informationen jag fått i förväg så det var mer som en dubbelkoll. Behövde nog inte ens åkt dit egentligen. Det var kallt nere i gruvan och fick inte ha mobilen där (sen var det ändå ingen mottagning i och för sig).
 
 
Taxichauffören tillbaka såg inte att resan var förbetald heller, men han sa i alla fall direkt att han skulle kolla det med företaget. Var framme i precis lagom tid till tåget som skulle gått 16:30. Men så var det elfel. Ny tid 18:02. Sen ny tid 18:49. Sen inställt. Ringde chefen i panik som gav mig numret till företagets resebyrå för att boka om. Som hade stängt. Så fick köpa en ny biljett för egna pengar som jag får köra en expense report på sen. Det tåget skulle gått 18:30 men gick till sist 20:30.
 
Alltså stuck in the middle of nowhere helt själv på en övergiven tågstation. Köpte i alla fall en pommes till middag på Sibylla och kunde gå på toa gratis där. Himla tur man hade mobilen, nästan lika bra som att ha en dator med sig. Hade nog dött utan surf, musik och sällskap på Messenger. ;P
 
Aldrig mer SJ! 
 
Var hemma halv tolv inatt, helt slut. Tog en dusch och nån halvtimme för att varva ner lite. Ändå kom jag upp och var på jobbet tidigare än vanligt i morse till och med, för att kunna gå hem tidigare. Chefen tyckte jag skulle unna mig sovmorgon men att gå hem tidigare är så mycket mer värt för mig.
 
För att fortsätta oturen idag så har Nordeas internetbank legat nere hela dagen, kul när man inte har några pengar på vanliga kontot haha. Vi hade i alla fall några slantar kvar på matkortet så jag kunde köpa en Clean och en yoghurt för att överleva arbetsdagen. Hjälpte otroligt mycket med energidrycken faktiskt, kaffet gjorde ingen nytta alls. Dessutom är kaffet på jobbet äckligt tyvärr. Har testat alla sorter.
 
Gårdagens middag i hålan </3
 
Dagens survival kit
 
Åkte hem vid tre så var hemma före Tommy som jobbat på annan ort idag. Har inte kommit hem före honom sen jag hade mitt förra jobb, det var nice. ;P Var inte jättehungrig men vi köpte pad thai. Det är otroligt vad värmen gör med hungern, är inte ens hälften så hungrig som innan. Känns som magi. Kanske bara är en inkörsperiod, kanske blir mer hungrig igen snart. Men hoppas inte!
 
Har haft en riktigt skön kväll nu i alla fall, bara kollat serier och ska läsa lite bloggar. Fattar som tidigare sagt inte hur folk orkar planera in saker typ varje dag. Jag skulle bli utbränd typ direkt haha. Även om det är roliga saker.