Spa weekend

Mysigaste helgen. :) Har varit på spahotell med Tommy, bokade det för över två månader sen, som lite födelsedagsfirande åt mig som fyller år imorgon.
 
Det var hotell Havsbaden i Grisslehamn. Tar ca två timmar att åka ut dit, så lite roadtrip blev det också. Var framme kl.13 igår och vårt rum var klart (inte säkert man får rummet före 16) så vi hade tur. Gick och bytte om till badkläder, morgonrock och tofflor och så ner till spaavdelningen.
 
Morgonrockar i XL haha
 
Truth :D
 
Började med en öl för honom och Margarita för mig, satt och spanade in utsikten. Sen blev det bubbel, bad och bastu i nästan fem timmar tror jag. Hur mysigt som helst. Vi badade t.o.m i en pool utomhus (inte bubbel, en vanlig) som var runt 20 grader. Helt sjukt att bada utomhus i november men det var riktigt skönt. Vattnet kändes så varmt eftersom det var så mycket kallare i luften. Och uppfriskande efter bastun. ;P
 
Efter 18 gick vi upp på rummet igen, duschade och vilade en stund. Sen blev det en fördrink i baren vid restaurangen, följt av trerätters middag. Ankbröst till förrätt (Tommy älskade, jag tyckte det var gott men konsistensen var ganska slemmig vilket jag tyckte var lite obehagligt haha), kalvbiff med potatisbakelse till varmrätt (yum!) och vaniljpannacotta till dessert (double yum). Det var riktigt trevligt, sen var vi helt slut och gick upp och la oss.
 
 
Och så blev det såklart hotellfrukost idag. Bacon, ägg, macka. Och våffla! Dåliga var bara att Nutellan är slut, jävla ungar alltså. ;p
 
All in all var det en jättehärlig upplevelse, första gången jag var på spa. Det var supermysigt - bra service, god mat, bra spa. Det stora minuset var att det inte var barnfritt. Det var något jag inte kollade upp då det för mig är totalt obegripligt hur man kan ta med barn till ett spa. Dit man kommer för att slappna av. Inte kan det vara så kul för ungarna heller, de vill ju springa runt och inte basta och bubbla.
 
Skrev ett omdöme på Tripadvisor, där jag bland annat skrev att det var väldigt bra men att vi inte återvänder om det inte blir barnfritt.
 
 
Nu är vi hemma igen, med en b-komedi på TV'n. Tommy tar en nap, ingen av oss sov särskilt bra inatt konstigt nog. Man var ju så avslappnad. Tror sängen var lite för hård (vi är ju vana vid jättemjuk säng) och kuddarna var definitivt för höga för mig. Sen har jag haft extra mycket besvär av min RLS (restless legs) på sistone, vilket gör det svårt att sova. Inatt däremot kommer vi säkert sova bättre. ;D
 
Är tacksam för en supermysig helg. <3
#1 - - Emma Engström:

Åhh låter och ser verkligen hur mysigt som helst!! :D

#2 - - Anna:

Hade också behövt åka på spa 😄