Happy new year 2019

Nytt år igen! :) Har två bra år bakom mig, hoppas på ännu ett bra. Mycket att se fram emot i framtiden, sen kanske inte allt sker i år men det är en början.
 
Vi hade en lugn nyårsafton hemma. Skulle varit själva men sen blev det att Tommys lillebror William och hans tjej kom hit. De skulle egentligen på fest men var förkylda och orkade inte så då fick de hänga med oss gamlingar (också förkylda, i alla fall jag). Känns som att alla är sjuka just nu.
 
Handla nyårsmat på kötthallen
 
Lika fin som i boken faktiskt :)
 
Min första mojito, glömde isen tills allt var påfyllt så fick inte plats så mycket. Men andra och tredje blev bättre ;)
 
Det var mysigt i alla fall, som alltid går nyårsafton så sjukt fort. Jag gjorde en espresso martini och en Collins ur min drinkbok. Vi åt trerätters. Bakpotatis till förrätt som var så mättande att man knappt orkade varmrätten sen haha. Det vart oxfilé och klyftpotatis + rotfrukter, supergott men orkade inte äta upp. Vi väntade ett tag till desserten som blev Oreo-milkshakes, yum. :D Och så gjorde vi raspberry mojitos hela kvällen.
 
Vid tolv gick vi ut med en flaska bubbel och kollade fyrverkerier. Det var inte så jättemånga i vårt område. I år orkade vi inte gå upp på backen som förra året. Det var så lerigt, regnigt och äckligt sist. Skålade in det nya året. Sen gick William och Siri hem. Vi gick hem och la oss, way past my bedtime haha.
 
Lite trångt för middagssällskap hos oss haha, men mysigt
 
Nyårssmooch <3
 
De är så söta!
 
Idag klev jag upp vid nio, vek tvätt och städade undan efter gårdagen vilket var en del. Förvånansvärt att det blir så mycket disk och städ efter bara fyra personer. Tur att vi har diskmaskin. :)) Nu väntar jag på att Tommy ska komma upp, vi ska käka på grillen idag. Pizza är ju standard 1 januari men jag är faktiskt mer sugen på en gyrostallrik... *dreglar*
#1 - - Anna:

Skönt med en lugn nyår 😜