Riga

Heeelt slut. Kom hem i morse efter två intensiva men fantastiska dagar på konferens/kick-off med jobbet, i Riga.
 
Tog taxi till Arlanda torsdag morgon, flyget gick vid 08:55 så blev inte så farligt tidigt ändå. Var framme på hotellet vid 12. Då vart det check-in och lunch. Hann landa en stund på rummet i väntan på min enda kollega jag kände väl som skulle bo på samma hotell.
 
Det var god lunchbuffé men desserten var bäst. ;) Hade lite free time i det fullspäckade schemat, så vi tog en liten promenad på stan och en drink på ett mysigt ställe i Gamla stan. Det är en så himla fin och mysig stad alltså. Har varit där flera gånger tidigare men det var ändå väldigt trevligt.
 
Hotellfrukoooost
 
Sen började programmet, så alla 800 deltagare samlades i vårt hotells största konferenssal. Då var det först en av cheferna som föreläste, följt av ett team som föreläste om digital utveckling. Var väl helt ok men det var så mörkt därinne och blev rätt sömnig haha.
 
Det följdes av en kaffe och fikapaus som passade bra. Sen samlades vi i salen igen för något roligare. De hade bjudit in en talare som tidigare blivit utsedd till Business Speaker of the Year. Han föreläste om de nordiska ländernas olikheter, främst i jobbsammanhang. Det var så roligt att han nästan kunde ha jobbat som komiker haha. Riktigt bra.
 
 
Free time igen i ca en timme. Lite småstressigt för de som delade rum, att två personer skulle hinna duscha osv. Jag kände ju ingen när jag anmälde mig (hade inte börjat på jobbet då) så kunde inte lämna något önskemål om roomie. Fick i alla fall dela med en jättetrevlig tjej som var väldigt lättsam så det var bra.
 
Möttes i receptionen vid 20:30 och promenerade till kvällens restaurang som var väldigt nära. Började med aperitif och sen middagsbuffé. Jättemysig restaurang, man kunde sitta både ute och inne. Vi hann tyvärr inte få något bord ute så fick sitta och svettas inomhus. Sommaren har inte ännu lämnat Riga så det var rätt varmt.
 
Himla trevlig kväll, vinet flödade och jag träffade på några yngre kolleger (bland annat tre stycken som började samma dag som jag), vi drog vidare till en karaokebar när mina andra (äldre) kolleger gick och la sig. Spenderade inte ett öre under kvällen, efter flera timmars fri bar behövde jag verkligen inte mer haha. Två kolleger följde mig tillbaka till mitt hotell fast de bodde på ett annat, så gulliga. :) Kom väl i säng vid 3 kanske.
 
 
Vaknade nästa morgon av att dörren åkte igen. Då tänkte jag, "jaha nu kom min roomie hem", men så kollade jag på klockan. 07:53. Nä, hon gick till frukosten haha. Vi hade egentligen en fullspäckad förmiddag med fyra st kortare föreläsningar med start 08:30, men vi administratörer hade inte så stor nytta av de föreläsningarna så vi fick tillstånd att hänga på stan med våra kolleger från andra delar av Sverige istället.
 
Åt frukost vid 08:30, ville egentligen ligga kvar i sängen men ville inte behöva äta själv. Vi gick på en föreläsning och sen hängde vi i stan. Jag mådde inte bra kan jag säga haha. Sprängande huvudvärk, illamående och yrsel. Jobbigt att vara så yr när man går runt och kollar på saker, om jag kollade åt sidan medan jag gick så ramlade jag nästan. ;P
 
 
Sen åt vi lunch på ett mysigt ställe i stan. Jag åt kyckling och pommes vilket var bra bakismedicin, kände mig bättre efteråt. När vi kom tillbaka till hotellet var det dags för team event. Det var 30 lag som skulle utföra olika uppgifter på stan. Var väl det enda som inte var så kul. Mest pga bakis men även för att vårt lag hade världens mest oengagerade teamleaders, två killar som såg ut att vara typ 12 år gamla och inte alls tyckte det var kul.
 
Jag smet ifrån det lite tidigare för att hinna duscha och tvätta håret innan min roomie kom tillbaka. Vi hade nästan tre timmars free time däremellan så det var jätteskönt. Tog en Mojito i Skybaren på 26:e våningen. Var lite läskigt att åka hissen upp, där man såg ut. Men så värt för att se utsikten sen.
 
 
Så var det dags för sista middagen, som var i den stora konferenssalen på vårt hotell. Verkligen jättebra ordnat för att vara så många gäster. Rolig underhållning av våra egna kolleger, tre rätters middag följt av dans. Somnade väl ca 2:30, sen upp igen kl 05:00. Bussen till flygplatsen gick 05:30. Inte jättekul haha. Men ändå skönt att komma hem tidigt. Fanns inte en chans att jag skulle orka åka kommunalt hem från Arlanda så tog taxi, så skönt. Tommy sov fortfarande när jag kom hem ca 09:30.
 
Käkade frukost, duschade och packade upp. Sen åkte vi och röstade. Var lite kö och jag var svintrött. Men skönt att slippa det imorgon. Har därefter bara kollat Bones hela dagen och käkat gyrostallrik. Ska gå och lägga mig snart, det tär på en numera ovan festare att vara bakis två dagar i rad + extrem sömnbrist på det. Har haft sjukt kul i alla fall! :D Så härliga kolleger och kul att komma iväg. Men har ju saknat Tommy också såklart. :)) Skönt att vara hemma. Och tacka gudarna för att man är ledig imorgon haha.
#1 - - Anna:

Looked like a fun kickoff 😉