Årets varmaste dag och matfestival

Torsdag imorgon, snart helg igen. :)) Det här är officiellt den sista "tråkiga" veckan - på fredag är det lön och mitt shoppingförbud är över (inte för att jag har råd att shoppa så himla mycket med allt lägenhetssparande, men lite i alla fall), följt av veckor med röda dagar och sommarens början. Ser typ mest fram emot när sommartid börjar på jobbet (slutar 16 istället för 17), midsommarveckan. Det gör sån enorm skillnad med den där extra timmen.
 
Har nu provat 3/3 av GB's nya glassar jag ville prova. Resultatet var precis som jag trott - ingen av dem kommer ens i närheten av mjukglass eller kulglass. Blir endast sådan framöver :)
 
Shoppa korv
 
Matfestival
 
Inte för att den här veckan har varit tråkig på något sätt. Har varit riktigt fantastiskt väder hittills, idag var nog årets varmaste dag och första morgonen då ingen jacka behövdes. Men f.r.o.m imorgon ska det regna, sen ser tvåveckorsprognosen ganska mörk ut. Men det är väl bara att hålla ut tills nästa högtryck kommer.
 
Maten var lite av en besvikelse dock. Chop Chop är myycket godare.
 
I morse - stekande hett i väntan på tunnelbanan <3
 
 
Om det ska bli dåligt väder måste jag hitta en ny serie dock, just nu ser jag om Sex and the City för femtielfte gången. Inte tokigt det heller men behöver något nytt. :) Slasher säsong 3 kommer ut imorgon men det är tydligen bara fem avsnitt. Ser man ju klart på en dag eller två kvällar.
 
Både igår och idag efter jobbet har jag mött Tommy på Gnarly i Vällingby. Det har varit en internationell matfestival i centrum, så mysigt. Igår köpte vi med oss lite korvar, och thaimat till middag. Idag blev det varsin crepe med Nutella (MUMS!) och tysk korv.
 
Crepes!
 
Har haft sån semesterfeeling de här dagarna, framförallt på kvällarna. Så sjukt skönt att t.o.m inte behöva frysa på kontoret längre. Under vintern satt jag och frös i tre (!) tröjor haha, no joke. Nu kan jag ha bara en tunn tröja, äntligen. De som jag använde som undertröjor förut. Blir så pigg av ljuset också. Igår gick vi och la oss vid 22 och det var fortfarande ljust, kändes som att gå och lägga sig mitt på dan haha.
 
Imorgon börjar vi med två timmars teammöte på morgonen, med frukost. Jag äter ju inte frukost men ändå mysigt att starta dagen med att pimpla kaffe och bara sitta o chilla medan andra pratar siffror vad som är aktuellt i gruppen. :)
#1 - - Anna:

Morgonmötena är ganska mysiga 😄