Sista veckan i juli

Sista veckan i juli nu då. Vanligtvis brukar det kännas som dödsstöten, brukar kännas som att sommaren är över då. Men den här gången känns det som sommaren bara börjat. Det fina vädret har ju kommit nu. Och augusti innebär samma månad som vi åker till Magaluf, woho. =D Och nästa vecka (5 aug) firar jag och Tobbe ett och ett halvt år tillsammans. <3 Tyvärr jobbar han förmodligen den dagen. 21 dagar till resan. Tre veckor alltså. Det går fort.

Idag skulle vi bada med Najam, men det blir inte så. Vaknade vid 12.30. Jag hade skitsvårt att somna inatt, och när jag väl höll på att somna vid 3-4 tiden började det spöregna och sen åskade det så det lät som hela himlen bröts i tusen bitar.

Nu är det 27 grader ute men det känns betydligt kallare i luften än det har varit de senaste dagarna. Och solen är inte framme hela tiden. Så vi orkade inte åka och bada. Står i väderprognosen att det ska regna också, inte för att man nånsin kan lita på den men.. better safe than sorry?

Ska på bio ikväll istället, i Täby centrum. Hancock med Will Smith kl.18.10. Hoppas den är bra. =) Sen ska vi förmodligen sätta oss på en krog där och vänta tills mamma slutar jobba. Knäppt att de tre sakerna som Tobbe tycker är roligast att göra tycker jag är tråkigast. Han älskar att spela WoW, sitta på krogen o dricka öl, och spela på maskin. Jag tycker allt det där är skittråkigt. Och jag hatar krogen och öl. Några pengar har jag absolut inte som jag kan spela bort.

Men bio blir kul i alla fall. =D Har inte varit på bio sen 30 juni, då Tobbe såg Hulken med sin manliga WoW-kompis och jag såg Sex and the City med den kvinnliga kompisen. ;P Men när det är såhär varmt är det inte lika kul att gå på bio. Så mycket mysigare att göra det på hösten när det börjar bli kallare. Och mitt i vintern, när det är riktigt kallt, då vill man bara sitta inne och titta på nedladdade filmer. När det är så kallt vill jag inte ens sätta foten utanför dörren.

Gud den där No Country For Old Men verkar skiittråkig. Så seg, de pratar lite men det händer ingenting, och så är hela filmen. Alla Oscars-belönade filmer är typ så, förutom Titanic. De kollar på andra halvan av filmen igen för Najam orkade inte se mer igår och Tobbe somnade. Haha. Bevisar just hur tråkig filmen är.

Imorgon ska vi nog tillbaks till Bromma. Jag skulle gärna stanna några dagar till men det vill nog inte Tobbe. Det jobbiga är att mamma vägrar ge mig mina fickpengar hon skulle ge till Magaluf nu, för hon litar inte på att jag sparar dem till dess. Så då måste jag slösa ännu mer på min åkremsa för att åka ända ut hit, bara för att hämta pengar sen. Känns smått onödigt. Men vad ska man göra. Kanske kan övertala henne att sätta in på mitt konto istället.
#1 - - Anna:

oh jag vill också se Hancock! Du får berätta om den var bra ;p