Guess I won't be coming to church on Sunday

Imorgon är det juni. Otroligt vad fort tiden går. Officiell sommarmånad, but it sure doesn't feel like it. Men om man ska lita på väder-appen i telefonen så ska det bli soligt och 18 grader f.r.o.m torsdag. It better be true, nu har vi haft dåligt väder länge nog. Vill ha parkhäng nuu! :)

Nu i veckan tog mitt träningsmaraton slut. Blev så långa arbetsdagar ons-tors. På onsdagen tog jag mig tid ändå men sen på torsdagen var jag såå trött, och så hade min nya telefon anlänt på posten. ;) Det värsta var att jag inte fick med nåt sim-kort. Så konstigt och dåligt tycker jag, ingen info om det heller. Om man beställer ny telefon OCH nytt abonnemang kan man tycka att ett sim-kort borde ingå. Som att man skulle köpa en dator och inte få nån hårddisk.. så kunde inte använda telefonen på torsdagskvällen.

Love my new phone :)

I fredags på lunchen rusade jag iväg till Gallerian och hämtade ett sim-kort i Tele2-butiken. Gick smidigt men hann inte äta nån lunch. :p Blev ingen träning på fredagen heller, så två vilodagar.

Tanken från början var väl inte att jag skulle träna exakt varje dag och inte ha nåt liv. Eller försöka träna varje dag men med undantag, nu har det istället blivit så att jag skippat annat för att sätta träningen som prio nr.1. Och känner att det gick lite för långt den dagen då jag bara ville gråta hela passet haha, då ville jag verkligen inte.. Den senaste veckan har inte varit bra, då har jag bara tvingat mig dit och kört halvhjärtat. Då är det bättre att ta nån vilodag och sen kunna köra hårdare när man samlat energi igen. Som jag gjorde nu i veckan, och så har jag kunnat köra fullt fräs lördag-söndag. :)

Min vilda lördagskväll ;)

Så ändring av strategi, inget tvång till att träning måste ske varenda dag. Jag gjorde detta (hårdträningen) för att kunna slappna av när sommaren väl kommit, och kunna slappna av lite mer då och hitta på roliga saker och inte bara träna heela tiden. Visst träningen är bara en-två timmar per dag så inte så mycket i det stora hela men det är så mycket planering runt det hela och det förstör ändå en del andra planer.

Är inte längre rädd för att jag ska tappa all motivation bara för att jag tar en vilodag då och då, det brukar inte hända på sommaren - i alla fall inte innan semestern. Mina nya riktlinjer är att jag ska försöka träna de flesta dagar, helst åtminstone 6 dagar i veckan och inte mer än två vilodagar i rad - helst bara en (sålänge jag inte är sjuk eller är på semester).

Good food

Ny strategi med maten också, vet att jag ändrar ofta men det är för att mina metoder inte funkar haha.. sen har det en viss charm på sitt sätt, förändringar gör att jag inte tröttnar på allt det här. ;) Först hade jag ju tänkt ha en "ätardag" i veckan, bara en, då jag äter vad jag vill. Och alla andra dagar är det noll tolerans, inte ens endaste lilla kaksmula får slinka ner. Den metoden har inte fungerat kan jag säga, höll kanske två veckor. Det kanske funkar för andra men inte för mig.

Problematiken ligger i att det blir så förbjudet alla andra dagar vilket gör att jag blir så mycket mer sugen på det, hela tiden. Det är det enda jag kan tänka på. Förbjuden frukt är ju godast. Och då har det spårat ur så galet när väl ätardagen/dagarna kommit, då har jag typ slängt i mig en hel påse chips + kladdkaka på en kväll bara för att "passa på" eftersom det är en hel vecka till nästa gång. Har under senaste veckan ändrat mitt tänk, tagit bort det här med att allt som är det minsta onyttigt är strängt förbjudet mån-tors, och redan nu känner jag mig inte lika sugen på det, när det inte är förbjudet.

Så blek... jag behöver sol, snarast!

Bättre att ta sig nån chokladbit då och då när man känner för det om det i sin tur gör att man inte trycker i sig flera tusen tomma kalorier på helgen bara för att passa på. Jag tror verkligen på den här approachen nu, tror det är min grej. Jag brukar inte vara sådär jättesugen på massa onyttigt i veckorna, det har mer kommit sen jag började totalförbjuda det. Och sen på helgen ska jag tänka på att inte köpa och trycka i mig en hel kladdkaka OCH en hel påse chips på en kväll, det är too much. Sen är man uppsvälld och mår dåligt i flera dagar. Antingen får jag dela med någon eller så får jag köpa mindre eller slänga halva.

Jag kan trycka i mig en hel kladdkaka på mindre än fem minuter, det är fan inte normalt. En frisk människa gör inte så haha. Så nu ska jag sluta förbjuda saker, om jag känner för en kaka på en måndag så tar jag en. Tror det kommer göra att jag äter mindre mängder socker/snacks in the long run. Min eviga strävan efter en platt mage är faktiskt inte bara för att se bra ut, utan i första hand för att må bra och ha en mage som inte krånglar, vilket den egentligen bara gör när jag behandlar den som en papperskorg och proppar den full med skit.

Mami <3

Igår skulle vi egentligen haft parkhäng men det blev ju dåligt väder igen. :( Får bli nästa helg, då ska det bli fint. Helgen efter det är Summerburst, efter det midsommar och sen veckan efter det drar vi! Vacatioooon. Ska boka imorgon, väntar bara på besked från Tobbes sega chef.

Idag har jag varit på stan med mamma, mors dag till ära. :) Först tittade vi i butiker, blev lite shopping för min del. Mamma betalade hälften, det lönar sig att shoppa med henne. ;) På Cubus blev det tre par trosor, en fin färgglad bikini och en sommartopp. Och så fyndade jag en snygg skinnjacka för bara 280 kr på Vero Moda, assnygg. Har velat ha en ny för min gamla svarta är för stor.

Efter shoppingen åt vi på Jensen. Jag tog en hamburgare, var riktigt god faktiskt. Med bacon såklart. :) Mamma tog kycklingfilé. När vi ätit köpte vi med oss kaffe från Espresso House och åkte hem. Tränade innan jag åkte till stan så känns bra ändå. Har kommit igång bra med löpningen igen. Nu blir det full fokus på hård konditionsträning och att hålla kosten, inte långt kvar till beachen nu. ;)
Allmänt | | Kommentera |

Holding on to what we used to be, addicted to a memory

Då har mer än halva arbetsveckan gått igen... :)

I lördags var det Eurovision-kväll hos Anna. Sämsta bidragen någonsin i år alltså, femtio miljoner astråkiga ballader. Gillar Måns låt, den är rätt bra men den är inte i närheten av samma nivå som Euphoria. Men i jämförelse med årets bidrag var den mycket bättre, hade varit riktigt konstigt om vi inte vunnit.

Höll på att somna innan det ens hade börjat.. brukar det vara så utdraget?? 4 timmar långt och med så tråkiga bidrag, rena sömnpillret. Jag åkte hem innan det var slut och såg det sista på SVTPlay i mobilen på vägen hem. Kul att vi vann igen, man blir ju stolt. Vore roligt om finalen hölls i Stockholm nästa år. Inte för att jag ska gå men ändå. :p

Blev jordgubbar doppade i Nutella i lördags, himmelskt gott :D

Träningen gick riktigt bra i helgen. På lördagen körde jag en riktig killer ab workout och på söndagen blev det 10 km intervall-löpning. Började smått med löpningen igen i lördags, efter ca två veckors paus p.g.a värk i benhinnorna. Kändes hur bra som helst i söndags, pigga ben och grym kondition. Men sen fick jag lida av galen träningsvärk i vaderna haha. Igår kunde jag knappt gå normalt men idag kändes det bra igen.

Sprang lite idag men inte så mycket, fick ont i vänstra smalbenet och högra hälsenan. Hatar när sånt sätter stopp fast man känner att konditionen känns bra. Hur mycket jag än springer så blir jag ändå fortfarande andfådd att gå i trappor.. konstigt det där. :p

Har gått mindre bra med träningen nu i veckan, har varit omotiverad. Igår höll jag på att grina hela passet haha. Körde inte så länge i alla fall. Allt gick fel kändes det som - glömde vattenflaskan på jobbet, slog huvudet i en skåpslucka (aaaaaj...) och ställde in fel tid på cykeln så fick "börja om" igen efter 10 min. Major PMS day. Var två månader sen sist så var väl därför jag fick dubbel denna månad haha. Brukar inte ha psykiska pms-besvär men igår hade jag verkligen det haha.

Taggade på Eurovision. Eller...? ;)

Men har knappt haft något sötsug denna vecka i alla fall. :D Så konstigt. Varannan vecka är jag jättesötsugen, så att jag verkligen får kämpa hårt för att inte äta choklad varje dag. Och varannan vecka är jag det inte. Så har det typ varit sen jag började träna varje dag. Och motivationen går upp och ner, oftast går den upp rejält under helgen när man är utvilad (vilket också är tur med tanke på hur mycket skit man stoppar i sig). Har fortsatt köra varje dag i alla fall, är inne på dag 40-nånting nu, orkar inte räkna längre.

Har fortfarande inte fått min nya mobil. :@ På cdon stod det leveranstid 1-3 arbetsdagar. I fredags stod det "postad" men först i morse fick jag ett sms från postnord om att den var på väg. Om den kommer imorgon så har det gått 5 arbetsdagar. De borde skriva fler dagar under leveranstid så man blir positivt överraskad istället för att förvänta sig att den ska komma tidigare än vad den gör. Det bästa vore visserligen om den kom på fredag, imorgon slutar jag sent igen.

Lång arbetsdag idag, 7:45-18:30. Men det har gått fort ändå, mest stått i receptionen. Och såå värt, efter imorgon har jag jobbat ihop så jag slutar 10.45 den 12 juni. ;) Bara två kvällar till behövs för att få vara ledig hela dagen... hoppas verkligen det kommer tillfälle! Beror på om cheferna anser att vi behöver fler kvällar och man hinner anmäla sig, först till kvarn.

Tacodinner yesterday

Beställt ännu mer grejer från nätet haha.. har blivit så mycket på sistone. Det är asbra när man inte har tid/ork till att shoppa i affärer. Men det är farligt enkelt, ibland tänker man nästan inte på att det FAKTISKT dras pengarna från kontot.. haha. Närå. Planerar min ekonomi noga. Fast det spårade ur lite väl förra månaden, fick ju låna av mig själv (sparkontot) till slut. Men denna månad har jag mer kontroll.

Först beställde jag linser, inte så kul att lägga pengar på. Men behövdes. Sen beställde jag träningskläder från nelly.com. :D Första gången jag beställer därifrån. Har inte shoppat kläder från nätet på flera år, tycker inte det brukar bli riktigt som man tänkt sig. Men träningskläder är ganska enkla, det brukar vara lugnt. Hoppas inget är för stort bara. Beställde allt i S. Min vanliga klädstorlek är XS men träningskläder brukar vara lite tight:are och då har jag oftare S. Vill inte att det ska vara för tight. Störst risk är väl att tightsen är för stora, det hände tyvärr med ett par jag köpte från Gina Tricot som jag inte orkade lämna tillbaka. Får väl kolla om jag kan ge bort dem till nån kanske.

Detta blev det:
Gillar verkligen färgerna och dragkedjan på sport-bh'n och behövde verkligen en ny.. har bara tre st och två av dem är helsvarta och tråkiga, inte likt mig. Jag vill gärna vara så färgglad som möjligt på gymmet. ;)
Allmänt | | Kommentera |

You know it used to be mad love

Igår kväll var det AW och jobbmiddag. Vi var på en turkisk restaurang som hette Mangal Grill & Bar, på Vasagatan bredvid Mongolian BBQ. Jag hade inte tänkt dricka alls men sen såg jag Mojito på menyn så tog en. Himmelskt gott! Måste säga att jag saknar alkohol lite grann, i alla fall goda drinkar som den. ;)

Maten var också jättegod, tog kyckling med "spännande kryddor", som de kallade det. Vet inte om de var så spännande men gott var det i alla fall. Hade ätit massa salta pinnar innan också så blev så sjukt mätt. Trevlig men tidig kväll, jag drog hem redan runt halv åtta. Var så sjukt trött, hade gått upp kl.5.15 och tränat på morgonen. Och fredagskvällar är man som tröttast.

 
Somnade redan vid 22, kunde verkligen inte hålla mig vaken längre. Gick upp 8.30, hur pigg som helst. Efter en rejäl middag igår och en god natts sömn hade jag mycket energi på gymmet idag. :) Körde 1 timme och 40 minuter. Killer ab workout!

Lösningen på mina snacks/gottegris-problem är att äta mer MAT. Mer mat (med näring, inte tomma kalorier) ger mer träningsenergi och mindre sug på annat. Jag har ju kört mina chipsfredagar tidigare och haft inställningen att det är bättre att äta det till middag för att inte få i sig dubbla kalorier från både mat OCH snacks. Men det är helt fel.

Förra lördagen hade jag nooooll energi på gymmet, orkade ingenting. Dagen innan hade jag ätit en lätt sallad till lunch o sen chips o choklad till middag. Blev sprängmätt och det var gott om kalorier men ingen näring, fick typ 10 blodtrycksfall innan gymmet och orkade ingenting när jag tränade. :p Fördelen med att äta ordentliga matportioner är att dels orkar man inte alls lika mycket snacks efteråt, och sen så är man inte alls lika sugen som innan.

Jag vet, det här är inte direkt någon nyhet... jag borde tänkt på det tidigare. Men är så lat, pallar inte laga massa mat hela tiden. Kanske dags att utöka min matlagning till två dagar i veckan åtminstone.. ;P Och alltid storkok så det blir flera matlådor!

Gårdagens goda middag :)

Igår skickades min iPhone... Längtar tills jag får den! Det borde ju vara på måndag. Jag kommer vara uppe halva natten o hålla på med den säkert, haha. Inte bra på en måndagkväll, mycket bättre om den kommit igår. :p Sen jobbar jag kväll både onsdag och torsdag nästa vecka, och så är det kryssning på fredag. Kommer inte bli så mycket sömn nästa vecka känner jag.

Förut var jag inte intresserad av att jobba extra på kvällar men kom på den briljanta idén att då kan jag ta ut flex 12 juni när jag ska på Summerburst. Det börjar kl 14 så tyckte det kändes onödigt att ta en semesterdag, men najs om man kan sluta tidigare. Vem vet, jag kanske lyckas jobba så många extra timmar innan att jag kan flexa bort hela dagen. ;P
Allmänt | | Kommentera |
Upp