Fri som en fågel

Sådär, nu är sista jobbpasset avklarat (ja för många timmar sen nu men) och jag är äntligen fri som en fågel! Härligt. :) Har varit en lång dag minst sagt... känns som det var igår jag jobbade och inte idag. Det var inte såå mycket bättre att jobba 7-14 än 14-21 ändå, för med tanke på hur lite sömn jag fick så är jag helt förstörd resten av dagen. Men ändå hellre det än att komma hem kl.23 i och för sig. Gick och la mig när jag kom hem och kom knappt upp igen. Men nu är jag i alla fall lite piggare och redo för lite myskväll. Kan ändå inte sova nu för Tobbe har lite gäster och spelar musik därute.

Gick långsamt att jobba idag, men ändå fortare än kvällspass. Jag var trött, frös p.g.a det (satt med filt om mig haha) och hungrig som en varg.

Men sen när klockan äntligen började närma sig 14 kom Nettan för att ta över. :D Det var kul att träffa henne igen, vi har inte setts på några veckor nu eftersom hon har börjat plugga igen och inte jobbar så mycket numera. Så det var riktigt trevligt att prata med henne en stund. :)


Tischan till Tobbe, JC 129:-

Efter det gick jag ner mot Södertälje centrum. Kom tidigare fram till att jag var så hungrig att jag inte orkade vänta tills jag kom fram till Stockholm för att äta, därför gick jag ner till centrum. Haha känns så konstigt att säga Stockholm, jag säger aldrig det, säger alltid "stan". Men anpassar mig till jobbkollegerna/Södertälje-borna, för dem är Södertälje centrum "stan", och "stan" för mig är Stockholm för dem. ;)

I alla fall, gick ner till centrum. Det var riktigt varmt. Snacka om skillnad mot hur det var i morse, då jag darrade som ett asplöv. Solen sken.

Det första jag gjorde var att ta ut pengar så jag kunde köpa en korv. Kom inte på något bättre. En chorizo blev det, mycket gott. Inte vidare nyttigt men det får man väl ta ibland.

Sen tänkte jag kika runt lite i butikerna där. På H&M hittar man ju alltid något, även om det bara är något litet. Men där hade de verkligen ingenting jag fann av intresse, tråkigt. :( Men spara pengar är ju alltid bra. :P Tittade runt lite till, köpte i alla fall en grön t-shirt till Tobbe i precis rätt färg på JC. Så nu är hans garderob inför Kreta komplett.

Avslutade med Coop, köpte lite frallor och en Loka citron. Sen gick jag mot tåget.

Åkte raka vägen hem till Tobbe och gick o la mig direkt, var heelt slut. Kom inte upp ur sängen förrän vid 20. Inte fick jag någon ro heller, han skulle ju komma och störa heela tiden med "jag vill ha en puss, jag vill ha en puss" och kittlas och retas. :P Men jag älskar honom för det. Det är hans sätt att visa sin kärlek haha. ;D

Men nu är jag förstås uppe. Har just kokat lite cappuccino, ska se några Samantha Who avsnitt som jag glömt bort att se för längesen. Sen kanske någon film, har några stycken på lager. :)

Imorgon städa och packa. Känner inte alls för det, vill bara sova och äta glass med hallon tills vi ska åka haha. Men sen bär det av mot Vallentuna, mamma och Najam, ska bli mysigt. Har bestämt mig för att ta tag i reseshoppingen lite bättre på måndag.
#1 - - Emelie.:

vadå 42 är för mkt :S

#2 - - Tobias:

Skönt att slippa läxor :D



och härligt med Grekland :D

#3 - - Tobias - Mitt liv genom en kameralins:

Allt bra med dig denna måndag? :D

#4 - - Sofia:

Hej.

Var på Kreta ska du? :)