Sista jobbpasset innan semestern

Är på plats på jobbet nu, med en varm kopp cappuccino. Den behövs verkligen, det är/var verkligen iskallt ute. Hela busskuren var igenimmad. Jag får såna höstkänslor nu... det vill jag inte ha nu, när vi ska till sol och bad och 30 graders värme om några dagar. :D

I alla fall sista jobbpasset idag innan semestern. Jag har känt mig som en zombie hela morgonen, men när jag kom på det faktumet kunde jag inte låta bli att le. ;) Alltså faktumet att det är sista jobbpasset.. inte att jag är en zombie.

Igår var sista jobbpasset med sällskap. Det var en lång dag, inte alls fredagsstämning tyvärr. Jobbdagen i torsdags gick jättefort, men igår gick det skitsegt, vet inte alls varför. Men jobbade i alla fall med roligt folk, jag vet att jag inte kommer att ha ångest när jag ska tillbaka och jobba igen efter semestern. Det beror självklart på att jag trivs med det här, men mest p.g.a de man jobbar med. :)

Gud jag är så trött att jag inte ser klart.. känner mig vindögd haha. Har knappt fått någon sömn alls inatt.. var så trött redan när jag kom hem vid 20-tiden att jag skulle kunnat gå och lägga mig på en gång. Men ville vara uppe och mysa en stund, så jag såg en film och kom i säng först vid 23.30.

Hade jättesvårt att somna trots att jag var astrött, så konstigt. Och det berodde inte ens på att Tobbe inte var där, för jag var verkligen så trött att jag knappt tänkte på det. Hade inte ångest heller för en gångs skull så det var konstigt att det var svårt att somna. Men det tog nog inte mer än en halvtimme, trots att det kändes som mycket längre.

Vaknade igen vid ca 1.30 tror jag, av att hundarna skällde som galningar för att Nina kom hem. Sen vaknade jag igen vid ca 3.45, gick på toa. Sen kunde jag inte somna om, mindre än en timme tills jag skulle behöva kliva upp. Vid ca 4 skickade Tobbe sms om att jag skulle komma och öppna porten åt honom. Det kändes bra att han kom hem innan jag gick hemifrån. :) Vi låg och myste tills mitt alarm gick kl.4.30. Det är fan omänskligt att behöva gå upp så tidigt. :P Känns som att jag inte har sovit alls. Har ett sånt där illamående som man bara får av rejäl sömnbrist.

Och på tal om illamående så kommer jag att må ännu mer illa idag. Var självklart så dum att jag glömde bort att köpa något till matlåda igår. Och så tidigt på morgonen i morse på vägen hit var ju självklart ingenting öppet. Och jag hittade verkligen inget hemma hos Tobbe. I så fall typ chips och då äter jag hellre inget alls. Men jag överlever nog, får köpa något på vägen hem.

I alla fall, slutade jobba kl.16 igår och då åkte jag in till stan. Skulle möta Tobbe, Miranda, Emelie och Najam kl.17 för reseshopping. Vi skulle mötas vid Forex för att växla pengar inför resan. Den enda som var i tid var Tobbe, och han var vid fel Forex. Det fanns ju hur många som helst haha. Såg tre stycken olika som var jättenära varandra.

Jag tog en kölapp sålänge och sen kom han. Först växlade jag in mina 10 000 kr (några kronor mer för att få 950 euro jämnt). Sen var det Tobbes tur. Och allt detta tog så lång tid att Miranda och Emelie hann komma, så när vi var klara skulle Miranda också växla in 10 000. Stackars killen i kassan hahaha. Överarbetad. Sen när vi skulle gå skämtade han med stackars Miranda. Han frågade "vart är det ni ska resa?" Miranda sa "Grekland", och han bara "Men de har ju en annan sorts euro". Hahaha hennes hjärta hoppade nog över ett slag. :P Hålla på och göra om alltihopa haha. Vi måste ha stått där i typ en kvart.

Vi bestämde oss för att växla in alltihop ändå, eftersom det kostar 40 kr i växlingsavgift att ta ut i bankomat i Grekland. Sen känner jag även att det är skönt att ha alla pengarna, låsa in dem, och sen bara ta ut kontanter hur enkelt som helst. Slippa leta efter bankomat och grejer. Vi växlade ju in alltihop i Sverige inför förra årets resa också, och det gick ju hur bra som helst. Förutom faktumet att Tobbe glömde våran nyckel precis ovanför vår safetybox klantskalle! Det hade kunnat bli katastrof, vi hade sån tur att godhjärtade och ärliga människor hittade nyckeln och lämnade en lapp.

Eftersom alla var sena och det tog en stund att växla var klockan redan 17.30 när vi var färdiga med det. Hade inte alls mycket tid att shoppa.. blev inte mycket till shopping alls. Det enda jag fick köpt var smink, och Miranda en pincett, haha. Var inte motiverad alls till shopping, och var bara så stressad för vi hade så lite tid. Men det var ju enda tillfället för oss alla att reseshoppa tillsammans.. jag fick ju lön först i onsdags, och jobbade ju ons-fre men kunde åtminstone sluta 16 igår, annars när jag slutar 17 hade det bara varit en timme kvar innan affärerna stängde. Och Miranda jobbar i helgen.

Först gick vi och letade efter solbrillor till Tobbe på massa olika ställen. Men de har så få att välja på, och dyra. Orka betala 300 spänn för ett par solbrillor som säkert ändå kommer gå sönder inom kort. Därför är det bättre att köpa fler par, och billigare. Vi kom istället fram till att Tobbe får låna Najams solbrillor och så kan han kanske köpa några billiga på Kreta.

Det var typ det enda.. så behövde jag titta på smink, så då gick Tobbe och Najam till Kungshallen för att äta istället. Jag var ju också hungrig, men ville passa på att shoppa så länge affärerna var öppna. Äta kan man ju göra när som helst.

Hittade i alla fall en kajalpenna o mascara, tror det blev 200 kr för båda ca. Lagom pris. Miranda köpte sig en liten pincett. Det var i alla fall det viktigaste jag behövde att köpa, min kajal är trasig och alla mina mascaror (?) är gamla och uttorkade. Det är ju så himla tråkigt att köpa sånt. Och känner inte för att gå runt och leta efter det på Kreta.

Resten som behövs är solbrillor till Tobbe, solskydd till oss båda och kvällsskor till mig. Men allt det kan vi nog köpa där. De enda sommarskor jag har är typ flipflops, och det vill man ju inte ha på kvällen. Särskilt inte om man ska dansa, inte så smidigt då med skor som inte sitter fast på fötterna ordentligt. :P

Inte mycket till reseshopping men men. Funderar på om jag skulle svänga förbi stan idag och titta runt lite. Mest tänker jag att jag förmodligen kommer vara för trött för det. Men det skulle vara bra.. och kul. Har inte shoppat på evigheter känns det som. Och jag kommer kanske vara övertrött vid 15, då fungerar man bättre än zombie-trött, trots att man är ganska flummig. Fast det kommer jag ju inte vara när jag är ensam. Och shoppingsuget kanske blockerar tröttheten lite. ;) Jaja, vi får se.

Hade passat bra annars att shoppa lite på måndag.. men då är jag ju i Vallentuna o sen har jag tvättid kl.16. Fast i och för sig kan man vakna lite tidigare och hinna till Täby centrum och tillbaka lagom till tvättiden. De öppnar ju där kl.10, så jag kan ju få minst 5 timmars shopping. Det låter som en bra idé.. ska fundera vidare på den.

Sen på tisdag bär det då av. :D Miranda kommer nog vid 15. Så drar vi hemifrån vid 16, får skjuts av Lasse till Arlanda. Tar bara ca 20 min därifrån, så det ska väl räcka att åka kl.16.00 om incheckningen stänger vid 16.40, skulle jag tro?

Sist och kanske minst, filmen jag såg igår kväll var Sunshine Cleaning med Amy Adams, Emily Blunt och Steve Zahn. Har velat se den ett tag men den kom ut först nu. Ville se den p.g.a skådespelarna, drama är inte riktigt min grej. Blev faktiskt besviken på den, hade förväntat mig mer. Dramafilmer är ofta så att de inte har någon riktig poäng.. det finns ingen stor spännande händelse i slutet på filmen och sånt, det flyter bara på. Handlar i alla fall om två systrar som jobbar med att städa upp på brottsplatser. Sjukt äckligt jobb.. man har aldrig egentligen tänkt på att det är klart att det måste finnas folk som gör det också. Städa upp blod och kroppsvätskor i ett gammalt hus med likstank.. bleurgh.
#1 - - Anna:

gud va mkt det blev att läsa ;) haha mkt att göra innan resan också. vi får ha en helkväll imorgon eller på måndag på msn innan ni åker :D