2013-04-22

Har varit en lugn helg. I fredags var Miranda här o vi hade filmkväll. Åt tacos. Först såg vi A Haunted House (jag såg den för andra gången inom en vecka, men somnade lite första gången jag såg den), lika rolig denna gång haha. Sen fick vi lust att se en gammal goding, Hip Hip Hora. Var mest för att få se framstjärten-repliken, typ roligaste nånsin hahaha. Och så spelade vi lite rockband, det var längesen. Man får snabbt ont i fingrarna/händerna dock.

Mupp haha

I lördags stannade jag o Micke bara hemma o hade chillkväll. Har typ inga pengar kvar och hade ingen lust att gå nånstans. Käkade pizza o kollade serier. Sen spelade vi Quizkampen innan vi somnade. Det är inte varje dag jag får somna med Micke för han brukar oftast vara uppe mycket längre än jag på vardagar, så det var faktiskt guld värt. :)

Igår har jag också haft en riktigt bra dag. Det var årets första dag med vårjacka, kände sånt lyckorus inom mig att jag inte visste var jag skulle ta vägen. :D Ibland kändes det som att man knappt ens behövde en jacka, så himla skönt i solen.


Mötte Emma i stan, vi köpte glass från Gallerian o så satte vi oss på en bänk i solen i Kungsan o snackade. Sen gick vi även runt och Emma köpte skor, och så avslutade vi med en kaffe på Waynes. Härlig dag.

När jag kom hem gick jag nästan direkt till Stinsen för att möta Micke när han slutade jobba. Vi åkte o handlade mat, sen åkte vi hem och tränade. Finns ett gym i ett hus mitt emot vårt. Micke tog en springtur ute medan jag tränade magen o sen sprang på löpbandet. Fett nice att ha ett gym riktigt nära, trots att det inte var det mest moderna direkt. ;) Men där lär spenderas en del tid framöver! Ibland har man verkligen ingen lust att trängas med folk på gymmet, blä.

Gymmet i huset mitt emot :)

Gårdagens underbara middag

Sen blev det grillad fläskfilé, klyftpotatis och rostade morötter till middag. Fräscht och supergott, perfekt avslut på en härlig dag.

Nu har vi bokat resa också. :D Hade först o främst tänkt oss Sicilien eller Sardinien, ville åka till ett nytt land. Men det fanns inga bra erbjudanden dit alls. Så himla dyrt och det är tydligen jättedyrt att vara där också. Sen tänkte vi oss Samos, för Emma o Simon ska åka dit samtidigt som vi tänkte åka iväg. Men fanns inga bra hotellerbjudanden där heller.

Så det blev Cypern, landet där vi träffades för första gången för två år sen. :) Denna gång blir det Fig Tree Bay. Underbart hotell som ligger precis vid havet. 12-19 augusti blir det, underbart! Längtar som fan. Blir nog definitivt ett av de finare hotellen jag bott på. Bilder:
Bilder snodda från cavomaris.com
#1 - - BananaCoconut:

Nu vill jag också boka en resa. Måste bara hitta nån bra :)