Cypern augusti 2013

Resan till Cypern (Fig Tree Bay/Protaras) var underbar. Riktig relaxresa med många lata dagar i solstolen vid poolen eller på stranden. Men när jag kom hem kändes det så himla skönt med ett rejält träningspass. Min mage mår inte så bra av massa pommes frites och onyttig mat i en vecka. ;p Men nu känns det mycket bättre.

Hotellfrukost

 
Det var väldigt varmt, nästan för varmt. Mycket varmare än Magaluf. Fördelen med det är att man inte orkar sola nonstop så därför blev ingen av oss solbränd. Verkar inte som att jag kommer flagna alls denna gång, peppar peppar. ;) Runt 35 grader dagtid. Att sola ansiktet är svårt, det är då det blir så varmt att det känns som man ska koka. Fick verkligen tvinga mig själv. Fattar inte för övrigt varför det är så svårt att bli brun just i ansiktet. Magen och armarna är mycket brunare trots att jag solat dem lika mycket som ansiktet.

 
Sen var det 29 grader i havsvattnet och typ samma i poolen. Otroligt skönt men hade nästan önskat att det var liite kallare så man blev mer svalkad. :p

Micke provade att åka vattenskidor en gång. Jag har åkt wakeboard förut och det var så sjukt svårt så jag tänker inte ens försöka med vattenskidor haha.

 
Sista dagen var vi ute på en båttur. Var så himla härligt att sitta med benen över kanten på båten och känna vattnet som skvätte upp mot benen. Stannade några gånger då man fick bada. Snorklade lite men det fanns inget att se. Såg typ två fiskar. :p

 
Hotellet var ett familjehotell. Var fullt med barn som skrek och plaskade i poolen hela dagarna, och det var mycket vattensportaktiviteter. Efter detta känner jag ännu mindre lust till att skaffa barn, ganska rejält mindre lust. För varje gång jag ser skrikande och gråtande barn (vilket vi gjorde jämt där). Har så svårt att förstå att många i min ålder och även yngre skaffar barn. Men det är deras val.

 
Annars var hotellet bra. Det sämsta var väl att det var en bit in till centrum, ca 1,5 km att promenera. Det är nice att promenera men det var så himla varmt så kändes mycket längre. Det var ett lugnt område. Vi ville ju ha en lugn semester men jag gillar ändå att bo i händelsernas centrum. Det är mycket roligare, även om man vill ha det lugnt.

Längtar tillbaka!! <3
#1 - - Anna:

Saknar vattnet o värmen <3