Jul o annat kul

Då var julafton över igen.

I söndags hade vi en jättemysig dag. Åt helgfrukost i lugn och ro (det är verkligen underskattat, att få sitta o äta frukost framför tv'n utan att behöva stressa iväg nånstans), och sen åkte vi till stan.

Blev ingen bingo :(

Där blev det shopping (för min del), lite last-minute-julhandling, julmarknad i Kungsan, middag på Kungshallen och bio. Inte så mycket julstämning utan snö, men himla skönt att det inte är så kallt ute. Jag handlade upp mitt presentkort på H&M jag fick från mamma i födelsedagspresent.

Bion vi såg var Last Vegas. Handlar om fyra gamla gubbar som åker på svensexa i Vegas. Lite småkul och mysig. Partysugen blev man! Haha.

När vi kom hem slog vi in de sista julklapparna, packade och såg en julfilm. Blev sen sänggång, runt midnatt.

I måndags jobbade jag, var ganska trött. Brukar ju inte lägga mig så sent på söndagar, men det kändes okej eftersom jag bara skulle jobba en dag. Var väldigt lugnt på jobbet, kändes verkligen onödigt att jobba. Dagen gick långsamt.

Tomten och hennes medhjälpare

Sen åkte jag hem direkt efter jobbet och då tog vi bilen och åkte till Eskilstuna med en gång. Framme på plats blev det middag. Brysselkål mums! Och massa choklad. Har ätit sjuukt mycket choklad de senaste dagarna, snart kommer jag aldrig vilja se choklad igen. Fick det i julklapp också dessutom.

Därefter såg vi Bingolottos uppesittarkväll. Hade köpt varsin lott också, men vann ingenting såklart. Jag har aldrig tur i spel, har aldrig vunnit någonting. Inget av värde i alla fall.

 
Och så var det julafton. Tidig väckning som vanligt när man är hos Mickes familj. ;) Julfrukost kl.9. En sak till jag tröttnat på; macka med julskinka. Nu vill jag inte ha det igen på ett år. Efter frukosten duschade vi och gjorde oss i ordning.

Sen promenerade vi från Björn & Eva till Gunnel & Bert för att fira julafton där. Tog kanske 30-40 min att gå, skönt att få lite luft. Och kallt var det inte. :)

 
Kl.13 var det mat. Tidig middag, jag är van vid att äta efter Kalle Anka. Trodde man skulle bli hungrig igen under dagen men det hände ju inte. Jag o Nathalie smällde i oss varsin hel chokladjultomte haha. Alla fick varsin.

Efter maten var det dags för Kalle. Somnade en stund. Och sen var det dags att öppna julklapparna. Trodde inte det var möjligt men fick ännu bättre i år än förra året! Är himla nöjd. Micke blev glad för sina också.

Fick denna av Miranda, perfekt att ha nudlar i :D

Detta fick jag:
- Schackspel
- Kudde
- Handdukar
- Minigrytor
- Pyjamas
- Superdicer :D Aldrig mer skära grönsaker!!
- M&M-mugg
- Skål med Twist-choklad i
- Korthållare
- Saltkar
- Strumpor
- Juleskum och biobiljetter
- Ferrero Rocher-choklad
- Tvålhållare (?) och tandborstmugg
- Mordgåta-teater-grej (gemensam present till alla)
- Pizzaslicer
- Fotobok
- Glas
Och så var Samsung tablet-en och myströjan jag fick av mamma även med på bild.

När öppnandet var klart var det dags att promenera tillbaka. På kvällen hade vi frågesport, och Micke o hans mamma invigde schackspelet som vi fick av Lasse.

Idag åt vi frukost och packade ihop o åkte hem. Idag firar jag o Micke två år tillsammans. =) Tiden går fort. Har inga speciella planer. Vi funderar eventuellt på att gå ut och äta någonstans. Men det är så mörkt och tråkigt väder ute att vi kanske stannar inne och kör pizzanight istället. Får planera nåt roligare till nästa anniversary istället. ;)
#1 - - Anna:

Vilken mysig jul i haft :)