2013-11-26

Snart är tisdagen över, skönt. Tisdag är den värsta dagen på hela veckan, värre än måndag. Det är visserligen ganska svårt att kliva upp på måndag morgon, men måndagar går alltid så himla fort.

I lördags körde jag ett över två timmar långt träningspass på gymmet. När jag väl är taggad så kan jag köra stenhårt. Sprang milen på 54 min som vanligt. Måste börja springa snabbare och mer intervaller så jag får bättre tid. Har vant mig vid att springa längre avstånd, en mil känns inte jättelångt längre, men måste bli snabbare.

 
På lördag kväll var det tjejmiddag hos Sandra. Det var hon o jag, Maria och Emma. Vi käkade tacos som vanligt (det är vår grej) och snackade skit. Sen gick vi ut, till Solidaritet. Jag drack inte så mycket eftersom jag hade tränat så hårt och ville inte slänga det i sjön.

Vi drog redan vid 1, så hann med sista tåget hem. Jag ville stanna längre men kände inte för att göra det själv. Synd att dra innan det ens kommit igång, stället har ju öppet till 5. Får gå med någon som är mer partytaggad nästa gång. Jag o Anna hade ju så sjukt kul där sist. :)

Skönt att ta tåget hem och inte ha druckit så mycket dock. Söndag var städ och tvättdag som vanligt.

Igår tränade jag och Micke efter jobbet. Blev ett lagom träningspass på en timme. Har haft ont i ryggen sen passet i lördags, men det blev bättre av en springtur faktiskt. Och har hittat en asgrym låt att träna till som jag körde på repeat, älskar när man gör det!

Sen bokade jag flygbiljetter till mamma. Hon är i Polen nu och ska vara där till 14 december. Mormor har precis gått bort. Jag kände henne knappt, så tycker mest synd om mamma. Men det är bra att hon får vara med familjen nu, och himla tur att hon ändå hann träffa henne en sista gång för en månad sen, innan hon dog.

Kollade även på bästa One Tree Hill-avsnittet någonsin! Stormavsnittet i säsong 8. Ironiskt att den säsongen som är minst bra (av alla 9 säsonger) ändå har det bästa avsnittet av alla. Den serien kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Jag o Micke har även börjat kolla på Dexter. Har sett halva säsong 1 nu. Det är bra. Gillar kombinationen att kolla ny serie och samtidigt kolla om på gamla.

Hade kunnat träna idag men hade ingen lust. Ska köra imorgon med Anna istället. Kanske köper lite nya träningskläder då också, vill verkligen ha det. :) Är så trött på mina gamla.

Måste hitta ett substitut för chips. Kan inte äta det mer, det är helt galet vad onyttigt det är. Tur att de har slutat sälja mina favoritchips i alla fall, alltid något. Funderade på Ben & Jerry's i helgen, men det är för fasen lika många kalorier som en chipspåse. Varje gång jag har ätit massa chips får jag ont i magen och bannar mig själv och tänker att det var fan inte värt det, men ändå gör jag om det gång på gång. Man lär sig aldrig?

Att det ska vara så svårt att få till... och bara älskaaaar när det börjar närma sig "that time of the month" och man sväller upp som en ballong efter middagen. Åhhhh!

Shit vad jag ångrar att jag inte tränade idag.
#1 - - Anna:

Vi får gå ut snart igen ;)
Jag hade behövt en ny träningstop/linne!
Det var en snygg kropp, vi siktar på det ;)