Dead men tell no tales

Konstig vecka det blev! Var sjukt sliten efter helgen. Skulle på möhippa i söndags (mitt livs första) men det blev inte så. :( Mådde inte alls bra. Behövde verkligen sova.

Har mått dåligt sen dess. Idag känns det lite bättre men har fortfarande dålig aptit, är knappt hungrig och inte sugen på någonting. Det är ovanligt för mig. ;P

Igår när Tommy kom hem från jobbet åkte vi till Mall of Scandinavia. Blev lite shopping. :) Lön äntligen! Han köpte ett par flamingo-badshorts. Sen pratade han om att han behöver spara pengar till sommarens utgifter. En stund senare ville han köpa massa onödiga grejer som t ex en ny dyr Nespresso-maskin fast han redan har en som funkar hur bra som helst. Tur att jag var där o stoppade honom haha.

Jag köpte en långärmad t-shirt (sånt behövs nu till våren, behöver fler men utbudet är dåligt), två träningslinnen, en fet pocketbok som jag tänkte läsa på resan (ute i god tid denna gång haha) och ett duschdraperi som jag ska hänga upp i lägenheten i Väsby innan jag flyttar så hon får ett nytt fräscht när hon kommer hem.

På kvällen hade vi bokat att gå på Pirates of the Caribbean-premiär på IMAX. Första gången Tommy var på IMAX. Skitdålig tajming dock med värsta fotbollsmatchen som var samtidigt, så det var totalt kaos att ta sig därifrån efter filmen som såklart slutade typ samtidigt som matchen... ska aldrig mer boka bio i MoS innan jag kollar evenemang.

Gotta get me some snacks

Filmen var i alla fall bra! Hade glömt hur coolt IMAX är, det är verkligen som att vara med i filmen. Känns som att karaktärerna står rakt framför en. Man får huvudvärk och blir torr i ögonen rätt fort men det är det värt. Vi hade laddat upp med massvis med snacks, men jag åt inte jättemycket för fick ont i magen.

P.g.a fotbollskaoset tog det typ en o en halv timme att komma hem. Skönt att vi åkte bil åtminstone. Var hemma typ halv ett och stupade i säng.

Nu är Tommy iväg och spelar golf. Jag har vaknat för bara en stund sen, vikt tvätt, fixat mig själv en espresso och nu sitter jag här. Orkar nog inte göra så mycket med den här dagen, vi var ju iväg så länge igår och så ska man orka jobba imorgon och flytta i helgen dessutom.
#1 - - Anna:

Måste också se filmen! ☠️