In the brighter days, you'll find your way

Bra fredag!
 
Har än så länge lyckats att inte bli alltför stressad trots att det är alldeles för mycket att göra på kort tid. Men det lär komma, börjar märka att tankar på jobbet börjar tränga in på fritiden. Som inatt när jag råkade vakna och inte kunde somna om, då började jag fundera på jobbidéer. Försöker blockera när de dyker upp. Det är nog bra att jag inte har tillgång till jobbmailen i mobilen haha. Jag blir så lätt distraherad av mobilen redan.
 
Lyckades övertalas till att följa med en kollega till Friday's på lunch. Inte igen dock, blev stressigt för det var så fullt och tog sån tid att få beställa och få in maten. Egentligen gillar jag inte att äta något så tungt till lunch, brukar hamna i en fruktansvärd matkoma som jag aldrig återhämtar mig från - men idag blev det konstigt nog inte så alls. Hade bra energi.

Tänkte att jag skulle ha åtminstone en nyttig dag häromdan, men icke i det här hushållet.. ;P
 
Efter jobbet mötte jag Jenny i stan och vi kollade lite butiker. Hade gått igenom några butiker och klagade just som bäst på att jag aldrig hittar något längre, sen gick vi in på BikBok där jag hittade massor haha. En work-appropriate tröja, en t-shirt, ett par jeans och en bikini. Laddade ner appen och fick 30% rabatt så sparade över 300 spänn. :) Good deal. Hittade ett par skitsnygga skor på H&M också men de fanns inte i rätt storlek. :( Typ fyra par 36:or och ett par 41:or var kvar.
 
Vi avslutade med att gå till Hemköp där jag köpte bagels och godis till mig själv samt snus till Tommy. Var kaos inne på City-Hemköpen alltså, fyfan vad folk. Var typ kö till fikabröd-hyllorna. Jag trängde mig in där och sen när jag skulle backa ut så stod det folk överallt, herregud. Har nog aldrig varit med om något liknande i en matbutik förut. Var så himla skönt att åka hem efter det.
 
Inte dessa jeans jag köpte. Det är en svår balans att hitta rätt par :<
 
Förstår ännu mer nu varför jag inte orkar åka in till stan på helger - folk, folk, folk öööverallt. Nackdelen med att börja/åka lite senare till jobbet nu jämfört med förut är att det är mycket mer folk på tunnelbanan, och framförallt ungar. Satt med en hel barnfamilj i morse som åt vidriga tunnbröd med stinkande prickig korv, blä. Kände bara "my worst nightmare", haha. Bland det mest störande jag vet i kollektivtrafiken är folk som äter, speciellt sånt som stinker.
 
Ah well, back to faktumet att det är helg! Lite avis på vissa som är lediga på måndag också och därmed får långhelg. Men äh, inte varje vecka man får en ledig tisdag heller. Går nog lite tidigare på måndag tror jag. Kanske kollar lite butiker igen. ;P Vill gå igenom alla H&M jag hittar tills jag har de där skorna i rätt storlek!
 
Nu vill jag bara sooooova. Godnatt.