Serietips

Julledigheten (utöver att fira jul) har spenderats med att sträckkolla tre säsonger av nya serier. Fullträff på alla tre, fastnade direkt och hade inga problem med att plöja en hel säsong per dag.
 
Först ut var Sharp Objects på HBO. Handlar om en journalist som återvänder till sin lilla byhåla till hemstad för att skriva om två flickor som försvunnit. Kan bara säga att mördaren inte är den man trodde. Älskar mysterium som denna. Är bara en miniserie på en säsong som det är just nu.
 
Manifest på HBO. Handlar om ett flygplan som försvinner och kommer tillbaka efter fem och ett halvt år. Vad som är ännu konstigare är att passagerarna inte märkt av att någon tid gått (längre än själva flygningen) och inte heller åldrats. Sen börjar andra konstiga saker hända dem när de är tillbaka. Ännu ett mysterium. :)) Säsong 1 är pågående och nästa avsnitt kommer ut i januari.
 
You på Netflix. Handlar om en ung man som jobbar i en bokaffär, han träffar en tjej som han börjar stalka och det är bara början på en spännande story. Hela första säsongen ligger ute, säsong 2 kommer nästa år.
 
Inte för att jag kommer gilla det, och jag kommer framför allt inte gilla att gå upp tidigt imorgon, men det kommer verkligen vara bra för mig att jobba i två dagar nu. ;P Blir bara så slö av att vara långledig på vintern, gör ingenting vettigt. Kommer vara så lugnt och skönt på kontoret också, de flesta är lediga eller jobbar hemifrån. Får se om jag vågar ge mig iväg till Gallerian och kika lite på lunchen, om det inte är alltför mycket mellandagsrea-kaos. ;)
 
Nyår nästa. Ser fram emot det nya året, när man kommit förbi den långa mörka tunneln som är januari februari mars. Jag tror och hoppas att det blir ännu ett bra år. Året jag fyller 30... herregud. ;D Vem är jag??
#1 - - Anna:

Tack för tipsen 😄