Trifecta

Bara glada nyheter idag. :)

Kollar på England-Colombia matchen nu, kul att se vem Sverige kommer att få möta. Osäkert om jag kommer orka se hela dock, är så sjuuukt trött nu att jag lätt skulle kunna gå och lägga mig och somna på en gång. 
 
Har länge velat fram och tillbaka hur jag skulle göra, haft väldigt blandade känslor gällande nuvarande jobb. Till slut kom jag fram till att det var för många små saker (put together) som inte gick att ändra på och som jag inte var nöjd med, vilket ledde i det stora hela till att jag ville söka mig vidare. Sen var det dessutom ett projekt och ser inte ut som att det fanns någon ny roll för mig där efter projektet ändå.

Den 11:e juni sökte jag mitt första jobb och det visade sig vara det jag fick! Sökte andra jobb emellan och var på intervjuer men det var detta som blev till slut. Var faktiskt samma roll som jag sökte i våras när jag valde att tacka ja till detta istället, nu var det en annan i teamet som skulle sluta. Var nog meant to be känner jag. :))
 
 
Så 11/6, sen var jag på intervju 28/6 och dagen därpå fick jag erbjudandet. Två och en halv vecka från att jag sökt. Lite skillnad mot när det tog mig fyra och ett halvt år att få nytt jobb från första sökta. Nu är det påskrivet och officiellt. :) Mycket bättre lön än jag förväntat mig och för första gången någonsin en fast tjänst. Mitt första jobb var jag timanställd och efter det har jag bara varit konsult.
 
Nu när jag lämnar bemanningsföretaget har jag beslutat mig för att ta ut de tio semesterdagar jag hade tänkt spara till vintern. Så min sista arbetsdag blir den 3:e augusti, sen går jag på två veckors semester (time:ar med Tommys födelsedag och syrrans besök) och därefter börjar jag på nya jobbet 20/8. Som en skolstart. ;)
 
Så Grekland nästa vecka, jobb 3 veckor, semester 2 veckor och därefter nytt jobb.
 
Matchen sågs idag på Joe's bar på Söder med Tommy, Alle, Håkan, Linnea mfl. Mycket trevligt! De hade Hooch som är typ en citron-alkoläsk från 90-talet, asgod. Och Sverige vann vilket var grymt. Bra dag med andra ord. När vi kom hem kilade vi förbi pizzerian och det blev en gyrostallrik för min del. Nu dricka upp Colan och sen sänggång... tre arbetsdagar kvar till semester! ;D
#1 - - Anna:

Woho grattis!