Välgörenhet & sommarfest

Händelserik vecka och fullt ös från morgon till natt igår. ;P Lite mer ös än vad jag hade förväntat mig men sjukt kul!
 
Vi jobbade halvdag, sen hade vi jobbets årliga välgörenhetsdag. Det är så svårt att skriva jobbrelaterade grejer på svenska nu eftersom allting där är på engelska. Så vi åkte till Ronald McDonald's hus i Huddinge för att hjälpa till med lite allt möjligt. Min grupp bakade över 80 kanelbullar. :)
 
 
Först fick vi en rundvandring i huset. Så sorgligt att höra om dessa stackars familjer som bor där med svårt sjuka barn. Man måste verkligen må bra i själen av att jobba där. Att bara vara där ett par timmar kändes bra. Och vi hade kul dessutom. Det fanns ju andra mindre roliga uppgifter att göra också, jag och Veronika anmälde oss snabbt till bakningen haha.
 
Sen var det dags för jobbets sommarfest. Det var medelhavsbuffé på Josefina. Man fick en välkomstdrink + två drinkbiljetter men jag och Veronika lyckades flirta till oss några fler under kvällen haha. Jag köpte även det som måste varit mitt livs dyraste drink någonsin hittills, en Mojito för 180 kr. Det var mest is i den dessutom. Men rätt god.
 
 
Det roliga är att den morgonen var jag så sjukt trött och försökte desperat komma på en bra ursäkt till att slippa komma för att jag bara ville hem. Men det blev så mycket roligare än jag trott. Tänkte bara stanna på "en drink", men det händer ju aldrig haha. Var bland de sista som var kvar.
 
Jättegod mat, jag åt rejält med kyckling och potatis. Efter all mat kändes det som att alkoholen inte tog alls. Hade nog stupat om jag hade druckit allt det där på tom mage haha. Tror det till slut blev fem glas cava och två Mojitos. Efter maten vart det mingel och långt senare in på kvällen dansade vi t.o.m lite.
 
 
Jag, Veronika och Annelie drog runt midnatt. Annelie drog in oss på nån båtfest som vi lämnade efter typ en minut, sen tittade vi in på Max också. Kom i säng vid halv två.
 
Inte lite trött man var i morse haha, var ett totalt vrak. Kände mig som skit i morse och befarade att det bara skulle bli värre, men det vart tvärtom faktiskt. Fick en Ipren nån gång efter 10 och efter den kände jag mig mycket bättre och piggare. Sen åt vi asiatisk buffé till lunch, sjukt gott! Och med glass till efterrätt. Hade riktig fredagsfeeling idag. Och man var inte själv om att vara bakis så var ju tur det. ;P
#1 - - Anna:

Haha skillnad på mig. Gick hem vid 21 igår. Somna 22.30 😂