Snart är det dags

Dagen före den stora dagen. :P Blev inget Täby idag. :( Dumma Tobbe ville inte!! Och ville ju inte lämna honom själv hemma. Jag hade sån lust att shoppa ju.. istället var det bara att stanna hemma och sega. Var i alla fall inget jätteviktigt jag behövde köpa.. det kan vi köpa där.

Igår var jag helt slut. Var astrött i förrgår kväll men kunde inte somna förrän Tobbes gäster hade gått. Gick upp igår kl.11. Jag plockade undan i rummet och sen packade jag våra väskor. Det är inte lätt att packa alltså.. skulle aldrig klarat mig utan packlista.


Najam i sin nya Beatles-frisyr

Shit alltså. Kom just på att jag glömt en ganska viktig sak ändå, som inte var med på packlistan för jag kom på det efteråt. Men det går nog att köpa där.. en liten axelväska att ha när man går ut på kvällen, att ha kamera, hotellnyckel o pengar i så man inte tappar bort det. Jätteviktigt ju. Får leta efter det där.

Det var jobbigt att packa.. mycket kläder. Men jag hade inte behövt oroa mig. :D Alla kläder jag ville ha med fick plats, och det finns ändå lite utrymme kvar. :) Och min väska väger bara 10 kg! Man får ha 20 inkl. handbagage, jag var så orolig att vi skulle ha övervikt. Och Tobbe fick ha en lite större väska, hans väger 16 kg.


Min snygging :)

Efter all städning och packning (det tog fyra timmar för Tobbe att duscha, äta, plocka undan i köket, dammsuga o damma, skandal!) Hade tagit mig högst en timme. I alla fall, då åkte vi mot Vallentuna. Nu är vi här. Igår somnade vi ganska tidigt, var helt slut.

Idag har vi bara tagit det lugnt.. var i Vallentuna centrum en sväng och handlade lite mat. Håller på och tvättar just nu, men det var inte så mycket tvätt så det är snart färdigt.



Har pratat lite med Miranda i telefon igår och idag, bl a för att lugna henne med väskan, att det vägde mycket mindre än man trott. :) Den arma kvinnan, jag bara visste att hon skulle bli sjuk lagom till resan! Hon är asförkyld. Får hoppas att det inte är svininfluensan. :P Shit alltså, jag skämtade ju om det här för längesen, att det skulle hända på riktigt ändå. Hoppas de inte för bort henne på flygplatsen i Chania och testar henne för svininfluensa. Herregud vilka tider. Och hoppas jag inte blir smittad.. vill inte vara sjuk på resan. Jag har världens bästa immunförsvar men det skulle vara just typiskt att bli smittad just nu när vi ska resa.

Hon ska i alla fall komma hit imorgon vid 15. Vid 16, eller möjligtvis lite tidigare, ska vi åka härifrån mot Arlanda.


Vår packning
#1 - - Anna:

ooh kommer sakna dig jätte mkt darlo! men ni får ha det så roligt! :D

#2 - - amanda:

Åh ha det så bra! jag är så otroligt avundsjuk, din gris! :P