Ibiza 2014

Då var man hemma från Ibiza. Bara ett par dagar kvar på semestern nu. Fyra veckor går läskigt fort, särskilt när man har kul.

Började ju att skriva om Cypern-resan innan jag åkte, men sen insåg jag att jag inte kommer orka blogga så specifikt om hela resan. Och nu har jag dessutom glömt de flesta detaljerna. ;p Så skriver bara ett sammanfattande inlägg om Ibiza och sen tänkte jag även skriva en +- jämförelselista på de två resorna/orterna.

Ett rum med tre sängar all to myself ;)

 
Har haft en riktigt skön vecka på Ibiza men gud vad trött man blir på att käka massa onyttig mat. Och ändå kan man inte sluta förrän man kommit hem. Ställde mig på vågen idag och det var ingen rolig historia... men tror det kommer gå rätt fort att komma tillbaka till min vanliga form så fort jag kommit in i de vanliga rutinerna här hemma tack och lov.

Det var ett roligt nattliv på Ibiza, men mest dyra klubbar och inte så mycket barer. Vissa klubbar hade sjuka priser... t ex Amnesia (jag följde inte med dit som tur var) - inträdet kostade 60 euro (men tror Calvin Harris spelade då?) och en drink 24 euro. Helt sjukt! I alla fall priset för drinken. Trodde Sverige hade de dyraste drinkarna men det var helt sanslöst.

Es Paradis

Första kvällen var vi på San Antonios största nattklubb Es Paradis. Inträdet där var 34 euro och en drink kostade samma som i Sverige, ungefär 13 euro. Enooorm skillnad mot priserna i Cypern. Första festkvällen var inte min bästa, hade ätit för mycket och inte hunnit dricka så mycket så kom aldrig riktigt igång. Emil och Niklas måste ha raggat på minst 20 tjejer var under natten, och så fortsatte de när de beställde fyllekäk på Subway.. :p Vi var där till stängning vid halv fem.

Hotellet var väl inte det bästa kanske. Men resan var ju billig så då kan man väl inte förvänta sig så mycket antar jag. Men att det inte ens fanns tvål på hotellrummen, det har jag nog aldrig varit med om? Har för mig att det t.o.m fanns när jag bodde på motell i L.A. Det var i snålaste laget. Sen var det bara städning typ 2 gånger i veckan, fast det gjorde mig visserligen inte så mycket när jag hade eget rum. Blev inte jättestökigt.

 
Extreeemt lyhört var det, t.o.m värre än Sol Katmandu i Magaluf. Och de enda gästerna på hotellet var skräniga dräggiga britter. De skrek i korridorerna dygnet runt, det ljudet kommer jag inte sakna. Hotellet borde döpas om till "The Drunken Brits Hotel". En annan grej som var väldigt störande var ljudnivån på musiken vid poolen. Det är trevligt med poolmusik, men varför måste volymen vara så HÖG? Man vill ha lite ro vid poolen men där kunde man knappt höra vad man själv tänkte.

AC kostade extra förstås, kostade hela 45 (!) euro för en vecka. Inte en chans att jag skulle betala så mycket för bara AC. Första nätterna gick ganska bra men sen blev det varmare, då fick jag flytta sängen så den stod precis vid öppningen till balkongen så man fick lite luft. De hade glömt stänga av AC'n i Emil o Niklas rum så de fick det gratis hela veckan de lyckostarna. Medan jag höll på att svettas ihjäl. :p Sängarna hade väldigt sköna kuddar iaf.

 
Det enda bra jag har att säga om hotellet var att de flesta ur personalen var väldigt trevliga. Särskilt kvinnan som var där när vi checkade in, alltid glad och hjälpsam.

Den roligaste kvällen var när vi tog en barrunda. Dansade, drack champagne och träffade några roliga tyskar på Ibiza rocks bar. Skönt med omväxling för Ibiza var verkligen helt invaderat av britter, samma som i Magaluf. Känns som att hela Spanien är invaderat av britter. De är väldigt speciella. Inte mina favoriter av alla nationaliteter i alla fall. Särskilt snygga är de inte heller; korta och bleka och ofta mulliga, särskilt tjejerna. Och det var många britter som verkade komma norrifrån så deras dialekt var så otydlig att man knappt förstod dem.

 
På dagarna hängde vi mest vid poolen. Efter ett par dagar blev jag verkligen såå trött på att sola. Var ju det enda man gjorde i både Cypern och Ibiza, till slut orkar man inte mer haha. Men man har ju press på sig att inte komma hem blek från semestern liksom. :p

Det var så roligt första kvällen när vi pratade med två brittiska tjejer utanför Es Paradis. En av dem frågade om jag var ihop med någon av killarna. Då sa vi att vi alla tre var ett par och att det är väldigt vanligt i Sverige. Den ena spärrade upp ögonen o bara "really??" Kan inte fatta att de gick på det hahaha.
#1 - - Anna:

Skönt att du fick stort eget rum iaf ;)