Ute på vischan

Uppdaterar från ute på landet. Har två dagar kvar har och sen åker vi tillbaka till Gdansk på måndag, dar min kusin bor. Flyget hem går på tisdag eftermiddag. Har verkligen hemlangtan nu, typ 3-4 dagar har hade rackt gott och val. Finns typ inget att gora och mamma håller på att driva mig till vansinne, går inte att umgås med henne såhar lång tid i strack. 

Drojer nog ett par år tills jag foljer med hit igen, och då max for typ fyra dagar. Garna med nån mer som inte kan polska då som sallskap, mamma babblar alldeles for mycket med dem for att ha tid att oversatta. Borjar bli ratt tråkigt, darfor jag kande att jag behovde uppdatera, for att "prata" av mig. Sjukt seg dator dock.

Gamla stan i Gdansk

Redan nar jag kom hem till henne i måndags så holl vi på att bli galna på varandra direkt. Hon hade raknat med att jag skulle komma med en typ helt tom vaska så hon kunde fylla den med all sin skit hon skulle ta med, typ 500 kg klader och presenter. Det ar inte mitt problem att hon tvunget måste ta med sig så mycket skit. Men trots allt var min vaska bara halvfull så hon fick plats med nastan allt andå, det var bara precis på gransen till att vaga for mycket.

Har dock varit tydlig med att hon inte får kopa med sig lika mycket skit hem, och inte rakna med att det kommer få plats i min vaska. Hon ar helt besatt av prylar, sarskilt badrumsprodukter. Fattar inte varfor hon ska kopa så mycket sånt nar man lika garna kan gora det på OB hemma. Det drojer minst ett par tre år innan jag reser med henne igen, jag blir vanligtvis inte irriterad så ofta men hon har en overjordisk formåga att driva mig till vansinne.

Lugnade ner mig med lite alkohol. Flygningarna gick bra, fast det var ratt små och lite laskiga plan. Andra flyget var en halvtimme forsenat, min moster och kusin var redan på flygplatsen i Gdansk och vantade innan vi ens lyft fran Warszawa. Men det tar i alla fall bara 50 minuter emellan.

På stormarknaden med min kusin o hennes kille (han ar fodd samma dag och samma år som jag!)

Vi kom fram ratt sent och sov bara typ tre timmar forsta natten for de gick upp så himla tidigt. Sov på en jatteobekvam liten luftmadrass också.

Forsta dagen gick vi runt i gamla stan i Gdansk. Ratt fint dar. På kvallen åkte vi till en stormarknad, det var det roligaste. Jag o mamma kopte varsin ny resvaska. Så harligt att gora sig av med den gamla slitna smutsiga vaskan jag haft i 6 år. Den har varit med om en del. En ny resvaska infor New York, yay. :D Kopte aven ett sanglakan med ugglor på, lite nattlinnen m.m.

I onsdags åkte vi hit ut till landet dar min moster och morbror bor med mina andra kusiner. Tog ca tre timmar med bil. På vagen blev jag sjuuukt kissnodig, skojar inte nar jag sager att jag aldrig varit så kissnodig i hela mitt liv for det tog ett tag innan det fanns nånstans att stanna, fick kissa i ett dike till slut. Gjorde så sjukt ont, holl verkligen på att kissa på mig.

 
Har ute på landet finns i stort sett ingenting att gora. Fattar inte hur de kan leva såhar utan att bli deprimerade. ;O O aldrig reser de nånstans heller. Mamma pratade om shopping, trodde det åtminstone skulle finnas en någorlunda stor galleria men na, allt som finns ar små butiker med billiga klader och massa krimskrams som mamma alskar men jag ar helt ointresserad av. Aja, har i alla fall fått en ny plattång och in-ear-horlurar.

Och idag har jag aaantligen klippt mig. Håret var alldeles for långt och slitet. Kostade typ 60 spann och jag slapp småprata dessutom. ;) Perfekt ju. Passar aven på att dricka massa Pepsi med citronsmak. Fattar verkligen inte varfor vi inte har Cola med citronsmak i Sverige, det ar helt sjukt alltså.

Nu har jag verkligen hemlangtan. Saknar framforallt min sang. Sover på en stenhård baddsoffa har, inte skont alls. Tur att det har bara ar borjan på semestern. Den tiden i månaden också så har varit annu trottare an vanligt dessutom. Skulle kunna sova dygnet runt. ;P