Didn't know then what I know now

Helgen var surprisingly good.

Lördagen spenderades i en sömndvala. Var så trött att jag halvsov typ hela dagen. Skönaste var när jag sov-tittade på första Scream-filmen.

På söndagen hade jag tvättid. Extra mycket tvätt denna gång. Lite ångest över att tvätta eftersom jag var så utmattad men det gick bra. Gick fortare än vanligt. Fattar inte, vissa gånger räcker det med en timme i torktumlaren medan det andra gånger behövs två timmar.

Efter tvätten åkte jag till Mall of Scandinavia och mötte Anna. Kollade lite butiker. Inköpen för mig blev ett par jeans (provade 4 st, bara ett par som var bra men är nöjd), en dödskallehandduk och ett trådlöst tangentbord som jag använder as we speak. Bästa köpet alltså, så skönt att kunna styra från sängen när man kollar serier. ;P

Var biosugen men det går fan inget bra. Så dålig timing, på sommaren när man har så mycket annat för sig går det så många bra filmer att man inte ens hinner se alla. Och nu när man typ inte har nåt att göra så går det inget bra. Tror inte det kommer nåt bra förrän i december nu. Tur att det finns så många bra serier att se hemma i alla fall.

Är på säsong 4 av Bates Motel nu, det är fortfarande så sjukt bra och spännande! Kommer vara svårt att hitta en lika bra serie efter det. Tur att de flesta av mina vanliga serier går nu, blir jättemycket att kolla på på fredagar (sparar alla veckans nya serieavsnitt till chipsfredag).

Har ju varit duktig med att inte äta choklad (första gången det kändes som lite av en utmaning var igår när Anna köpte en våffla med Nutella, aaaahh), men förra veckan spårade det ur lite med sötsakerna ändå. Glass, bullar, godis... utan choklad besparar jag mig själv väldigt mycket kalorier men samtidigt finns det så mycket annat. Ska försöka sluta med socker också nu (förutom lussebullar, de får dispens eftersom de bara säljs nu typ två månader). Chips kommer jag nog aldrig kunna ge upp dock. Trodde i och för sig det med choklad också men... är mycket mer saltsugen numera än sockersugen.

Fick ännu ett bevis nu på att man inte ska förvänta sig saker. Just gets you disappointed. Lower my expectations as much as possible.

Dags att knäcka en Cola light och fortsätta kolla Bates Motel. På återseende.