There's nothing worse than feeling like a ghost

Mysig helg. :)
 
Igår promenerade vi till Vällingby centrum i solen, 13 grader och riktigt vårväder. Jag hade en tid hos Specsavers för årskontroll för linser (var 2½ år sen sist). Förra gången var det jättestor skillnad på synen men denna gång bara lite. Skönt, då behöver jag inte köpa nya brillor. Är så nöjd med mina och det är inte så billigt heller. Så ändrar bara linser till ett snäpp starkare, nu på -5. Fick ett par direkt, märkte med en gång att jag såg mycket bättre.
 
Under tiden tog Tommy en öl på Gnarly. Sen gick vi hem till svärmor och solade på balkongen, så skönt. Fick en GT samt någon rosa likör som smakade lite som drinken Rosa Pantern. Handlade på vägen hem och åt panerad rödspätta till middag, mums. Typ den enda fisken jag gillar haha. Utom riktigt färsk nyfiskad som man kan få utomlands mmm.
 
 Är typ lika blek som tröjan haha, behöver sola ordentligt!
 
Idag har vi pantat massaaa burkar. Så skönt att bli av med skiten, det blir många väldigt snabbt. Köpte med oss mat från Chop Chop, blev hälften till lunch och resten till middag. Hade aldrig ätit där förut, var riktigt gott. Jag tog en spicy lime chicken. Man fick t.o.m fortune cookies till. :)) Kände oss som i en amerikansk serie/film när vi åt med pinnar direkt ur kartongerna. Som de alltid gör när de kör takeout. ;P
 
 
Jag kollar på Lie to Me (ja tio år senare haha). Gillar verkligen serier där de löser brott men där de har det lilla extra/något unikt. T ex Dexter = mördaren jobbar åt polisen, Bones = de löser brott genom att undersöka skelettet, The Sinner = hela mysteriet med vanliga människor och vad som driver dem till mord, osv. Inte såna tråkiga som CSI och NCIS som bara spottar ut hundra säsonger av samma tråkiga skit.
 
Och nu är det sommartid! :D Ljust en timme längre på kvällen, underbart. Var vaken till midnatt t.o.m i fredags kväll (veckans tröttaste kväll vanligtvis). Märker skillnad DIREKT när det blir ljusare, blir som en blomma som blommar ut haha.
#1 - - Anna:

Äntligen vår 😎